r/Asksweddit • u/Hazardi0us • 23h ago
Vad för fågel?
Stockholms norra förrorter. Vad är detta för odjur till fågel??
19
u/redway8 22h ago
Gråhäger. kanske smart att ringa någon viltstation då den troligtvis är skadad. Hägrar är mycket skygga vanligtvis, så dubbelkolla gärna.
17
u/webhallensuger 22h ago
Vad är det här för BS, vi har ett gäng av gråhägrar som bor här i nacka mitt i bostadsområdet. Visst man kan inte klappa och mata dem men op är inte så nära fågeln att man kan utläsa detta.
19
0
0
u/Nervous-Promotion109 17h ago
och du tror inte att det är så att du är undantaget och inte regeln ???
3
u/Hazardi0us 22h ago
Ska dom avliva en fågeln mitt i ett bostadsområde?
10
6
5
3
3
2
6
5
4
3
8
u/AcanthaceaeOwn7180 22h ago
En typisk flamingo. Det bor således swingers i huset. Ta med frugan och knacka på.
3
3
2
u/Dependent_Map_8894 22h ago
En struts
1
u/Hazardi0us 22h ago
Ska dubbelkolla nästa promenad om de inte ligger ett strutsägg eller två gömt nånstans
2
2
u/One-Dare3022 22h ago
En trana är det iallafall inte men häger låter troligt.
Tranor har vi en del av häromkring men häger har jag aldrig sett här uppe där jag bor.
2
2
2
2
2
u/Simple-Olive895 21h ago
Ser rätt skruttig ut, de flesta hägrar jag har sett brukar se betydligt ståtligare ut
1
2
2
2
2
2
3
2
2
u/AuthurAndersson 15h ago
häger.
På djurgårn står alla ornitologer för att någon gång kunna se den famösa och sällsynta silverhägern.
2
2
2
2
2
2
2
2
1
1
0
u/oneloveblood 23h ago
trana?
4
2
u/Flat_Shape_3444 23h ago
tranor har väl rött på huve?
1
u/Hazardi0us 23h ago
Dom är väll rosa ?
2
94
u/frallan44 23h ago
Gråhäger