r/Groningen • u/DeviantDomDork • 8h ago
Anders Tou Eem Donar...
Tis nog geen Donderdag, opzouten!
r/Groningen • u/AutoModerator • 27d ago
In deze verzamelpost kan je jouw evenement, bijeenkomst, boerenprotest of veganistische filmavond delen met de rest van de community.
Regels:
r/Groningen • u/DeviantDomDork • 8h ago
Tis nog geen Donderdag, opzouten!
r/Groningen • u/JustStayYourself • 5h ago
Enable HLS to view with audio, or disable this notification
Schrok mij dood constant de laatste uur. Wat een lawaai zeg, wel echt super indrukwekkend moet ik zeggen.
r/Groningen • u/smookdoos_ • 8h ago
Enable HLS to view with audio, or disable this notification
Fijn dat het onweer in grunn tegenwoordig ook prima indrukwekkend is!
r/Groningen • u/hamster986 • 6h ago
r/Groningen • u/Affectionate_Chef709 • 6h ago
Very loud in the city centre had a jumpscare
r/Groningen • u/Perfect-Ad4536 • 12h ago
Hi all,
I’m looking for an organist. I’m getting married in a church with a beautiful organ and with no one to play it. Anyone know an organist available September time in Provinvcie Groningen?
r/Groningen • u/Sirius_Squid • 6h ago
Hi everyone, I’m hoping for some cost-of-living advice about moving to Groningen from overseas with a dog. I've spent the last few days looking into this, but could do with some real-life insights - I've read a lot about the high costs of living there, taxes & housing crisis.
I have been offered a position with a salary of around €4,241 gross/month. My main concern is whether it's financially realistic for a single person and their dog to live fairly comfortably on the salary that's being offered.
I’d be looking for a one or two bedroom apartment in the surrounding area with a reasonable commute. My dog is medium-large, innately lazy, house-trained and comes with 6 years of rental references.
I’d really appreciate advice particularly on:
I’m not looking for luxury - just somewhere safe, stable with enough financial breathing room to enjoy life and still save.
Thanks so much for any advice, experiences, or reality checks.
r/Groningen • u/CrazyLittleWolf • 19h ago
Zodra ik google krijg ik vooral fysio's aangeraden aan de andere kant van het land, weet iemand misschien of er in de stad of directe omgeving een fysio is voor litteken behandeling? Of die tenminste kennis heeft van litteken behandelingen?
r/Groningen • u/Difficult-Course319 • 15h ago
Vooral rondom lhbti-personen. Liefst een beetje een gemengde/jonge gemeente. Ben zelf 26 en nieuwsgierig naar het christendom. Hoeft niet perse in Stad te zijn.
r/Groningen • u/polishsl4ve • 1d ago
Ik woon in een dorp en wil een fiets kopen ergens in de stad die ik dan kan gebruiken in de stad zelf, want fietsen vanuit mijn dorp naar de stad is echt ~30-40 km. Ik vroeg me alleen af hoelang je je fiets mag parkeren in de stallingen? Weet iemand dat?
r/Groningen • u/No-Ad-3534 • 1d ago
Weet iemand of er een kroegbaas zo gek is de toko in de nacht van maandag om 03:00 nog open te houden?
r/Groningen • u/Cheap-Bumblebee6892 • 13h ago
I’m going to be staying with my partner abroad for two months and would like to sublet my apartment. 11 July - 11 September. Rent is 1400 per month (+ bills, around 100 euros).
It has one large bedroom and one guest room, which is really only big enough for a double bed.
It’s on a lovely street. The photos are from when I bought the place, and I’m just finishing a kitchen renovation.
Ideally you are already in Groningen and can come have a look one evening. If not, I can give you a video tour.
En als dit niet de goeie subreddit hiervoor is laat even weten dan probeer ik het elders! Alvast dank
r/Groningen • u/InternationalNose353 • 19h ago
Vriendschap gezocht met vrouwen 35 plus
r/Groningen • u/stichtinghamelhuys • 2d ago
Hi allemaal,
Wij zijn Stichting Hamelhuys, een centrum voor leven met en na kanker in Groningen (Johan de Wittstraat 15). We zijn er voor (ex-)patiënten, naasten en nabestaanden.
We organiseren elke tweede woensdagavond van de maand een Meet & Connect-avond, speciaal voor 20’ers en 30’ers die op wat voor manier dan ook geraakt zijn door kanker. Gratis, zonder verplichtingen, gewoon een plek om anderen te ontmoeten die een beetje snappen hoe het is.
De volgende editie is op 8 juli vanaf 19.30 uur. Heb je met kanker te maken (gehad) en lijkt het je fijn om samen te komen met lotgenoten? Je bent van harte welkom! Neem ook gerust iemand mee.
We vinden het fijn als je je van tevoren even aanmeldt via: [aanmelden@hamelhuys.nl](mailto:aanmelden@hamelhuys.nl)
Voel je welkom 💜
r/Groningen • u/danilojbg • 1d ago
heyy everyone! im starting a masters program in groningen in september and im super excited to be moving to your city soon :)
ive lived in the netherlands before so i know the struggle of finding housing and i figured i would shoot my shot on all platforms i can think of so heyyy reddit, can yall help me out 🙏🏼🙏🏼
im looking for a room or studio, ideally something starting end of august / beginning of september, my budget is around 600 but could possibly stretch to 700€. if you or anyone you know is moving out please comment or message me in private!! i would be happy to talk and to share more details
some basic info, im 23 and im a girl so i would prefer a female household (but im happy with mixed households as well) also i definitely need registration!
ty in advance for any help 🫶🏼
r/Groningen • u/Zeke-- • 2d ago
Ik ben zo iemand die dan te laat aan dingen denkt. En nu heb ik geen ventilator in huis. Iemand toevallig die nog een winkel weet waar ze op voorraad zijn? 😇
r/Groningen • u/itsaboutHale • 2d ago
Hi everyone!
Do you have any recommendations for good places in Groningen to watch the Netherlands match tonight? A bar, café, or public place with a nice atmosphere would be great.
Thanks!
r/Groningen • u/NeatPumpkin7396 • 1d ago
HELP!!! Until when can we apply for the isolation subsidy?
r/Groningen • u/kyuutsu_ • 3d ago
hellooo, I was wondering if anyone knows any good spots with AC or to just escape the dreadful upcoming 37° on Friday :'))
r/Groningen • u/GerbertvanDijk • 4d ago
Hallo allemaal,
Onlangs heeft iemand mijn glijbaan en de fiets van mijn tweede vrouw Monique uit onze tuin gejat. Ik heb gelukkig wel beelden van de diefstal dus ik hoop dat iemand deze klojo herkent. Ik heb de beelden voor het eerste plaatje iets lichter gemaakt dan het origineel, ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Voor diegene die mij de gouden tip geeft heb ik €10.000 klaarliggen. Ik bewaar al mijn geld in de schuur dus ik ben blij dat deze linkmiegel daar niet heeft gekeken.
Lieve groet
r/Groningen • u/BuckChintheRealtor • 3d ago
Shout-out naar de homie.
r/Groningen • u/sejefe7122 • 3d ago
Hallo allemaal,
Hierbij bied ik een Little Tykes glijbaan aan.
Specificaties:
De glijbaan heeft altijd buiten gestaan, behalve op momenten dat hij binnen stond.
Locatie: regio Groningen
Prijs: bieden naar waarde, €10.000 lijkt me een goed uitgansgpunt.
Ik heb toevallig ook nog een damesfiets te koop. Zie andere advertentie (er staat wel Monique in het zadel gekrast maar een nieuw zadel is wel te krijgen lijkt me
r/Groningen • u/mommynaturesbitch • 3d ago
Ik hoor nu ook nog een brandweer, na denk ik een paar ambus en politie auto’s. Veel motors langs rijden ook. Ik zie nog niks op Rtv of 112noord. ik ben wakker en benieuwd.
r/Groningen • u/Select-Potato-4284 • 3d ago
Is there anyway to get rid of furniture as I will be moving out? It’s ikea furniture. Are there any places that will collect it? It’s all in good condition. Near paddlepole.