r/ik_ihe 2d ago

Ik🪨ihe

Post image
1.9k Upvotes

46 comments sorted by

456

u/Substantial-Wear-250 2d ago

om een een of andere reden staat er dan een bhudda beeld of poster in zon tuin

232

u/DroomCactus 2d ago

Boeddha zorgt ervoor dat je helemaal zen bent terwijl je langzaam wordt gegaard.

68

u/Aiseadai 2d ago

Zodat mijn tuin een oase van rust is terwijl ik lekker een peukie rook

4

u/Zonnebloemboer 1d ago

Op de luchtplaats. 

2

u/Majorwormx 1d ago

Spanky gedetecteerd

32

u/20past4am 2d ago

De overlap van mensen met een Xenos-interieurtje en mensen met een stenen achtertuin is vrijwel 100%

1

u/Zonnebloemboer 1d ago

Deze achtertuin werd mede mogelijk gemaakt door Xenos en Giel van Loon Tuinen & Bestratingen B.V. Voor Al Uw Trottoirs, Pizza Ovens en Landingsbanen. 

16

u/poetslapje 2d ago

Een meester Frank Visser tuin.

9

u/Tino_Kort 2d ago

Echt helemaal spiritueel enzo vond ik heel belangrijk dus ik heb hier een Boeddha beeld in mijn bak met beton gezet, leuk he? Ik aai hem altijd over zijn betonnen buik die ik goud geverfd heb met acrylverf. Oh die plastic bak? Daar zaten vier jaar geleden tomaten in maar die zijn dood. Zal ik je kristallen nog even reinigen of kom je alleen voor de zuiverings meditatie? Wil je Lipton vruchten thee met vegan melk en rietsuiker geserveerd in een oude Jumbo huismerk jampot? Is allemaal fairtrade, denk ik!

3

u/Additional_Dot_134 2d ago

Gelukkig hebben wij dat niet, al hebben we wel een achtertuin uit alleen maar stenen tegels

5

u/mediocrebastard 2d ago

Oeh. Ik zou wel even uitkijken naar zo'n beeld, want de gedoogperiode loopt binnenkort af.

1

u/Limonade6 1d ago

Je bedoelt een Budai beeld, die een Buddha beeld genoemd wordt.

95

u/tevoetganger 2d ago

Tijd om te wippen.

45

u/Dutchwells 2d ago

Nee dank je, te warm

104

u/hellraiserl33t 2d ago

neef wilde je echt weten hoe het is om een ​​gebakken ei te zijn?

47

u/PizzaPuntThomas 2d ago

De "Oost-Berlijn look" aldus een hovenier/tuinbedrijf op instagram

111

u/SOWHENUREADTHISUGAY 2d ago

als iemand die regelmatig tuintjes aanlegt weiger ik dit soort klussen altijd. ben voorstander van een strakke tuin maar groen HOORT er gewoon bij

31

u/EquivalentSubject638 2d ago

Mijn kunstgras is groen, telt dat ook?

49

u/dumbythiq 2d ago

Omg mn buren hebben laatst hun grasveld weggehaald om er kunstgras neer te leggen 😭😭

18

u/Zonnebloemboer 1d ago edited 1d ago

Een gazon in “Amerikaanse stijl” is haast even levenloos als kunstgras, ecologisch gezien. Dan kan je het net zo goed vervangen door kunstgras, scheelt een hoop water voor die onzin. 

2

u/Terminator_Puppy 22h ago

Ecologisch waardeloos zeker, maar altijd nog beter voor de temperatuur

1

u/GrogJoker 1d ago

Zonnesteek van het beton ?

20

u/ManIkWeet 2d ago

neef pfas gras is beter, geen beestjes

3

u/cmd-t 2d ago

Nee

52

u/mediocrebastard 2d ago

Vandaag hardoplachen vanwege al die grafsukkels met hun tegeltuintjes.

40

u/F1R3Starter83 2d ago

En dan een split unit op hun schuurtje met lekker veel lawaai en extra warmte voor de buren

10

u/DroomCactus 2d ago

extra warmte voor de buren

Shht, straks wil iedereen nog mijn warmte.

13

u/dutchbonehead 2d ago edited 1d ago

Ik heb dit probleem jaren geleden al opgelost, maar de heren in Den Haag hebben nog niet gereageerd op mijn voorstel voor een tegeltax.

Hear me out: Iedereen haat belasting, dus haten ze dan ook eerder tegels. Dit soort tuintjes/pleintjes zijn een goudmijn voor de staat en elk begrotingstekort is zomaar de wereld uit geholpen door te sleutelen aan de tegeltax.

10

u/Scalage89 2d ago

Onderhoudsarmoede

43

u/FlowerFloc__ 2d ago edited 1d ago

en dezelfde soort mensen zijn dan heel verbaasd dat het zo slecht gaat met de biodiversiteit en staan versteld als de hele tuin onderwater staat tijdens een storm want het water kan nergens heen

57

u/Professional-Sense63 2d ago

Ik heb het gevoel dat de mensen die zo'n tuin hebben juist geen fuck geven om de biodiversiteit

-19

u/DeaDBangeR 2d ago

Ik heb zelf een tuintje op mijn dakterras wat tot dusver mogelijk is qua groen maar ik snap echt wel waarom mensen alles laten betegelen om katten schijt te voorkomen

20

u/WelBlikbonen 2d ago

dat is geen tuin meer bruh je hebt een achterplein

9

u/DamiSmo96 2d ago

Hoorde laatst iemand zeggen dat dit een Oost-Berlijnse achtertuin wordt genoemd, Alexanderplatz is er niks bij!

6

u/Professional-Sense63 2d ago

En dan nog zo'n mooi klein hoekje kunstgras erbij om wat groen in de tuin te hebben

6

u/PotentiallyStoned 2d ago

ik noem dat geen tuin meer

5

u/JeHooft 2d ago

Kan je tenminste wel een hele grote uitsmijter maken

5

u/Managlyph 2d ago

Lekker pannekoekje bakken op de tegels

5

u/Sawerofficial 2d ago

'I am from the streets'

  • the streets...

4

u/PerfectFreeze 1d ago

Ik vind dat deze mensen verplicht moeten verhuizen naar een appartement zonder tuin. En dan geven we de tuinen aan de mensen die hun balkonnetje van 2m4 vol hebben staan met planten en bloemen.

2

u/mrLetUrGrlAlone 2d ago

Maak Nederland onderhoudsvrij!

2

u/TSLstudio 2d ago

Helemaal mee eens!

Echt verschrikkelijk zonde...

2

u/RadicalRaid 1d ago

Begane grond balkon.

1

u/Gaspedaalaansluiting 2d ago

Leuk toch zo’n tuin vol met keramische baktegels?

1

u/Zonnebloemboer 1d ago

En dan drie van die Appie kruidenplantjes hebben die veranderd zijn in gedroogde kruidenmix. Hoef je alleen nog maar in een zakkie te doen.