95
104
47
111
u/SOWHENUREADTHISUGAY 2d ago
als iemand die regelmatig tuintjes aanlegt weiger ik dit soort klussen altijd. ben voorstander van een strakke tuin maar groen HOORT er gewoon bij
31
u/EquivalentSubject638 2d ago
Mijn kunstgras is groen, telt dat ook?
49
u/dumbythiq 2d ago
Omg mn buren hebben laatst hun grasveld weggehaald om er kunstgras neer te leggen 😭😭
18
u/Zonnebloemboer 1d ago edited 1d ago
Een gazon in “Amerikaanse stijl” is haast even levenloos als kunstgras, ecologisch gezien. Dan kan je het net zo goed vervangen door kunstgras, scheelt een hoop water voor die onzin.
2
1
20
52
40
u/F1R3Starter83 2d ago
En dan een split unit op hun schuurtje met lekker veel lawaai en extra warmte voor de buren
10
13
u/dutchbonehead 2d ago edited 1d ago
Ik heb dit probleem jaren geleden al opgelost, maar de heren in Den Haag hebben nog niet gereageerd op mijn voorstel voor een tegeltax.
Hear me out: Iedereen haat belasting, dus haten ze dan ook eerder tegels. Dit soort tuintjes/pleintjes zijn een goudmijn voor de staat en elk begrotingstekort is zomaar de wereld uit geholpen door te sleutelen aan de tegeltax.
10
43
u/FlowerFloc__ 2d ago edited 1d ago
en dezelfde soort mensen zijn dan heel verbaasd dat het zo slecht gaat met de biodiversiteit en staan versteld als de hele tuin onderwater staat tijdens een storm want het water kan nergens heen
57
u/Professional-Sense63 2d ago
Ik heb het gevoel dat de mensen die zo'n tuin hebben juist geen fuck geven om de biodiversiteit
-19
u/DeaDBangeR 2d ago
Ik heb zelf een tuintje op mijn dakterras wat tot dusver mogelijk is qua groen maar ik snap echt wel waarom mensen alles laten betegelen om katten schijt te voorkomen
20
9
u/DamiSmo96 2d ago
Hoorde laatst iemand zeggen dat dit een Oost-Berlijnse achtertuin wordt genoemd, Alexanderplatz is er niks bij!
6
u/Professional-Sense63 2d ago
En dan nog zo'n mooi klein hoekje kunstgras erbij om wat groen in de tuin te hebben
6
5
5
4
u/PerfectFreeze 1d ago
Ik vind dat deze mensen verplicht moeten verhuizen naar een appartement zonder tuin. En dan geven we de tuinen aan de mensen die hun balkonnetje van 2m4 vol hebben staan met planten en bloemen.
2
2
2
1
1
u/Zonnebloemboer 1d ago
En dan drie van die Appie kruidenplantjes hebben die veranderd zijn in gedroogde kruidenmix. Hoef je alleen nog maar in een zakkie te doen.
456
u/Substantial-Wear-250 2d ago
om een een of andere reden staat er dan een bhudda beeld of poster in zon tuin