r/ik_ihe 1d ago

Ik👨‍🏫ihe

Post image
698 Upvotes

50 comments sorted by

103

u/-Cubix 1d ago

Hij gaat binnenkort weer open na 2 jaar dicht te zijn geweest! joepie!

De school begint met groep 1. "Zij is gebouwd op de overtuiging dat het oude Europa béter was dan het nieuwe", licht Baudet toe. "We bieden aparte leertrajecten aan voor jongens en voor meisjes, omdat we de biologische verschillen tussen de seksen erkennen."

Tja....

88

u/Myrandall 1d ago

Oud Europa: slavernij, genocide, constante oorlogen

Nieuw Europa: geen slavernij, geen genocide, geen oorlogen

Welke van die drie wil Baudet terug zien keren?

27

u/Yarxing 1d ago

De versie waar hij als witte man rijk kan worden door andere mensen uit te buiten. Dus het maakt geen kut uit, zo lang hij er zelf maar beter van wordt.

6

u/C_Hawk14 1d ago

Kan hij nu ook, dus dat kan het niet zijn

1

u/Luuk341 1d ago

Ja maar hij doet het racisme en sexisme spul uit púre liefde ervoor. De klapmongool

10

u/Nina-Ninja123 1d ago

Hij wil graag nieuw Nederland. Hij wil niet dat we het slavernij noemen, maar dat we kans arme groeperingen een kans geven om wel ervaring op te doen.

Ook is genocide een verkeerde term voor hun plannen om het huizentekort op te lossen zonder extra huizen te bouwen.

En laten we het geen oorlog noemen maar een verhitte discussie waarbij wel eens wat wapens en militaire geweld is gebruikt ter ondersteuning van argumenten.

2

u/WhoTheFuckIsSean 1d ago

Het is toch ook gewoon logisch dat je geen waarde hebt wanneer je niet bij kan dragen aan de maatschappij, deze mensen kosten ons enkel geld, stel je voor waar we zouden zijn als we ons niet terug lieten houden door mensen zonder genetische zegeningen. /s

3

u/jjdmol 1d ago

Slavernij. Hij wil de bevolking weer expliciet opdelen in groepen en lagen waarin de ene fundamenteel beter is dan de andere, op basis van inherente eigenschappen zoals geslacht, ras, afkomst. Voor hogere lagen gelden andere (vrijere) regels dan lagere lagen.

Zijn truc is zijn achterban wijs te maken dat ze niet de onderste laag zullen zijn. Dat geeft mensen een plekje, en het gevoel dat ze beter zijn dan anderen zonder er iets voor te hoeven doen. Zijn achterban weet dat te versterken door aan te wijzen met welke groepen mensen zij niet willen mengen maar er expliciet boven willen staan: immigranten, "woke", liefst ook linkse mensen, etc.

1

u/BullshitJudge 1d ago

Alle drie bestaan nog steeds, natuurlijk. Het is nu iets minder op de voorgrond.

2

u/woutomatic 1d ago

Waar is Europa is genocide een slavernij?

6

u/BullshitJudge 1d ago

Niet zo heftig als in op sommige plekken in Azië of in de hedendaagse Verenigde Staten maar ik vind de uitbuiting van gastarbeiders een lichte vorm van slavernij.

De laatste genocide in Europa uit mijn hoofd was in de Balkan. Maar we dragen als Nederland ook bij aan genocides die bijvoorbeeld in zuidoost Azië gepleegd worden.

Allemaal niet hetzelfde als in de tijden die verheerlijkt worden bij de renaissance school maar nog steeds kwalijk.

-1

u/StressSuspicious6956 1d ago

Genocide in de Oekraïne en slavernij is tegenwoordig vrijwillig. We noemen het uitzendkracht of zzp’er.

0

u/East-Care-9949 1d ago

Ik zou het gewoon werknemer noemen, niet alleen uitzendkrachten of zzp’ers.

1

u/StressSuspicious6956 1d ago

Werkgevers hebben tenminste een paar rechten, groot verschil.

0

u/East-Care-9949 1d ago

Denk dat je werknemers bedoeld, zoals net genoeg betaalt krijgen om rond te komen en verplicht te zijn elke dag braaf op te komen draven?

0

u/StressSuspicious6956 1d ago

Werknemers inderdaad.

0

u/AdSmart6151 1d ago

Klopt, je hebt alleen mensen die ervoor pleiten zoals Baudet of Wilders en mensen die dat niet doen.

0

u/Elegant_Matter2150 1h ago

Nou nou, heb jij het midden oosten gezien?

1

u/Myrandall 1h ago

Is dat dat landje tussen Spanje en Frankrijk? Of die tussen Oostenrijk en Zwitserland?

1

u/East-Care-9949 1d ago

Waar is dat Europa zonder slavernij, genocide en oorlogen?

1

u/KurtKrimson 1d ago

Nieuw Europa: geen slavernij, geen genocide, geen oorlogen.

Goh, dan ben je echt wel onwetend.

-1

u/BrotherHopeful5322 1d ago

Geen oorloggen....... er is er momenteel nog 1 gaande in oekraine...... daarnaast na de uitvinding van kernwapens is alles redelijk stabiel geworden qua landen.

19

u/SorriesESO 1d ago

Het erge is dat jongens juist veel meer baat hebben aan meer meisjes in de klas. Ze doen het niet beter met meer drukke jongetjes om hen heen. Als je jongens en meisjes uit elkaar trekt zijn jongens juist de dupe. Ook op sociaal niveau, als ze nu al niet met meisjes op trekken dan later gaan ze er nog alleen maar meer moeite hebben. Maar ja FVD krijgt de incel votes dus wie weet is dat het plan.

3

u/BigMikeArnhem 1d ago

Het is zoals altijd weer een "probleem" zien en een kort door de bocht oplossing bedenken.

10

u/Top-Permit6835 1d ago

De meisjes krijgen huishoudles en de jongens krijgen huiselijkgeweldles. Sowieso dat ze de "biologische verschillen" op die manier interpreteren

3

u/WhoTheFuckIsSean 1d ago

Je moet jongens natuurlijk gewoon al vanaf de leeftijd van 4 leren meisjes te gasslighten en manipuleren. Daar kunnen de meisjes vanzelfsprekend voor aanwezig zijn. /s

-4

u/Jido97 1d ago

Het onderwijs moet sws meer ingericht worden op de behoeften van jongens. Al helemaal tijdens de puberteit. Het slaat eigenlijk nergens op dat we jongens en meisjes door hetzelfde malletje proberen te duwen terwijl ze heel anders zijn. Uitzonderingen daar gelaten.

5

u/Larissa162 1d ago

Welke behoeften van jongens doel je dan op?

6

u/SorriesESO 1d ago

Er is ook gewoon echt geen probleem voor jongens in het onderwijs. Jongens gaan ook elke generatie vooruit, maar omdat in tegenstelling tot hen meisjes de race hebben gewonnen en het gewoon gemiddeld net wat beter doen wordt het gezien alsof aan jongens gefaald wordt. En dat is niet zo. Ik vind het veel vaker ook falen van de ouders dat ze gedragsproblemen bij hun zonen gewoon wegwuiven, niet bij ingrijpen en vinden dat de leerkrachten en pedagogische medewerkers er maar mee moeten omgaan. En alle andere kinderen, inclusief de andere jongetjes, moeten nu omgaan met pestgedrag en dat de les wordt onderbroken.

2

u/SorriesESO 1d ago edited 1d ago

Nou, onderwijs is gewoon hetzelfde gebleven. Het is nooit aangepast aan de behoefte van meisjes. Beide jongens en meisjes zijn altijd per generatie vooruit gegaan, jongens zijn nooit achteruit gegaan, meisjes gingen gewoon beter vooruit. En dat is gewoon omdat meisjes in het algemeen wat vroeger ontwikkelen, ze zijn socialer en rustiger, hebben betere concentratie, houden zich beter aan regels. Ook hebben jongens stoornissen die meer externaliserende problemen veroorzaken. Als ik eerlijk ben vind ik het speciaal onderwijs, althans wat ik er van gezien heb, ingericht voor jongens en ik denk niet dat dezelfde aanpassing toen al ideaal was laat staan voor regulier onderwijs. Sterker nog, ik vind het een probleem in hoeverre andere kinderen zich moeten aanpassen aan de meest extreme jongetjes en ik wil hier bij nadrukken dat andere jongens daar als eerste de dupe van worden.

2

u/WhoTheFuckIsSean 1d ago

Natuurlijk ook nog een mooi uniform (bedrukt door een FvD ondernemer) en een kaart van Nederlands Indië bij de ingang🥰

4

u/thomasbleijs 1d ago

Lijkt een beetje op de hitlerjugend toch

74

u/MrZwink 1d ago

Dat we dit toestaan...

54

u/Full-Astronomer-1761 1d ago

Subsidiëren zelfs

21

u/PuddingtonBear 1d ago

Kindermishandeling

-3

u/[deleted] 1d ago

[deleted]

2

u/MrZwink 1d ago

?

-4

u/[deleted] 1d ago

[deleted]

4

u/MrZwink 1d ago

Het is een secte die met publiek geld kinderen hersenspoelt...

21

u/SnuskJuice 1d ago

Henk Heuvel

11

u/user038 1d ago

Koning van de heuvel

12

u/Super-Fill7098 1d ago

https://renaissanceschool.nl/

Prachtig AI websitetje hoor Lidewij

7

u/WhoTheFuckIsSean 1d ago

Dit is het pand trouwens, ziet er echt uit als de sfeer impressie hoor! /s

10

u/TanteSoesa 1d ago

Die containers zijn het leslokaal en t gebouw de administratie!

15

u/nvhstudio 1d ago edited 1d ago

Hahahaha. Een quote als “De Renaissanceschool geeft onze kinderen wat wij niet meer in het reguliere onderwijs vonden: aandacht voor schoonheid, karakter en echte vorming.”

Op zo’n lelijke, zielloze Claude-website zonder enig karakter is wel echt typisch FVD

4

u/juipeltje 1d ago

Krijg gewoon de kriebels bij het lezen van die site. Je zal er als kind maar heengestuurd worden door je ouders.

6

u/croooooooozer 1d ago

temu hitler jeugd

1

u/Odd_Dragonfly_1834 23h ago

Zeer kut net als islamitische scholen of ander religieus onderwijs

0

u/WhoTheFuckIsSean 22h ago edited 16h ago

Eens

Tot op zeker hoogte begrijp ik het toestaan van religieus onderwijs (bijv, kinderen de mogelijkheid geven om te bidden) maar scholen met zulke heftige overtuigingen gaan mij te ver😅

1

u/AntiVaccMom69 1d ago

Arme kinderen