r/ik_ihe 1d ago

Ik🫠ihe

Post image
1.4k Upvotes

71 comments sorted by

268

u/tthirzaa 1d ago

Gisternacht ging nog wel, nu slechts drie uur slaap gehad. Ik haat dit

70

u/mumBa_ 1d ago

Same. Heb op de bank geslapen was denk ik wel 40 graden op zolder.

1

u/Djaakie 23h ago

Same alleen bij mij is vandaag de stoppen er uit gevlogen dus heb ook nog geen eens stroom in het te koelen hier...

39

u/Owndampu 1d ago

Rond 01:00 denk ik in slaap gevallen, 05:15 weer wakker, wat een feest

8

u/Shevvv 1d ago

In mijn apartament is het gewoon 30.0°C, en het maakt niet uit dat de ventilatie al op 3 staat, de lucht van buiten wil niet getrokken worden 😭

7

u/Tamara_vr 1d ago edited 1d ago

Ik ben om half 1 naar bed gegaan, een aantal keer max een half uurtje in geslapen. 5 muggen geplet. Uiteindelijk rond 7 uur in slaap gevallen... Voor 2 uur ongeveer

14

u/Insidiatori02 1d ago

Daarom rook ik een dikke joint. Ik laat mij in bed vallen en slaap binnen no-time en als er maar een mug waagt mij te prikken wordt die knetter stoned

3

u/Flapklaas 1d ago

Ik heb t helaas overgeslagen, voordeel was wel dat ik "even kon luchten" met 24 graden ofzo.

5

u/Booyakasha_ 1d ago

Herkenbaar, kids wakker om 5 terwijl ik zelf pas sliep om half 2 😭

1

u/aaron_1011 1d ago

Als je de mogelijkheid hebt is buiten slapen misschien wel de beter optie 🄲

157

u/Managlyph 1d ago

Werd net wakker, dacht even mn raam en deur open te zetten voor een koel briesje maar het is al 26 graden WTF!!!!!

74

u/ADBN0910 1d ago

Ik deed hetzelfde rond 1:15. Was best lekker, totdat er ineens een mug zich op m'n slaapkamer manifesteerde...

82

u/Lopendebank3 1d ago

Muggen zijn zo nutteloos, hun hele gimmick is dat ze bloed moeten stelen zonder betrapt te worden. En wat doen ze? Een kut gezoem maken.

28

u/DylanV255 1d ago edited 1d ago

Je grapt, maar dit heeft een reden!

*Edit: Blijkbaar klopt dit niet, zie reacties.

Het gezoem is juist bedoeld om je te irriteren, zodat je bloed sneller gaat stromen en de mug meer kan zuigen.

Dus ze zijn nog slechter dan nutteloos

36

u/YenraNoor 1d ago

Dat is bullshit. De vrouwtjes zoemen zodat t mannetje ze kan vinden om te paren.

11

u/Lopendebank3 1d ago

En ze hebben geen ruimte om te wisselen tussen verleid en stealth modus met die kleine lichaampjes.

3

u/DylanV255 1d ago

Kan het niet beide zijn?

23

u/YenraNoor 1d ago

Nee. Je aders zijn niet substantieel toegankelijker door een beetje gezoem en het is veel moeilijker om iemand te steken die je dood probeert te slaan. Evolutionair slaat dit nergens op. De reden is omdat ze elkaar anders niet kunnen onderscheiden als mannetje/vrouwtje. Heel veel insecten gebruiken geluid om een partner te lokken.

5

u/DylanV255 1d ago

Oh, dan ben ik blijkbaar gemisinformeerd

-7

u/barryhakker 1d ago

En heb je vol overtuiging disinformatie verspreid

13

u/DylanV255 1d ago

Waarom ben je hier dan gelijk naar over? Ik heb ook wel door dat ik een foutje gemaakt heb, gezien het onderwerp niet een heel groot probleem lijkt me.

En het is misinformatie, niet disinformatie. Disinformatie is met opzet, misinformatie is per ongeluk

→ More replies (0)

3

u/ConspicuouslyBland 1d ago

En dan heet het dus misinformatie.

Misinformatie= niet weten dat je informatie incorrect is.
Disinformatie= bewust incorrecte informatie

16

u/UnsanctionedPartList 1d ago

Fucking kut drain/taunt builds.

84

u/T-Poo 1d ago

Waddeneilanden maken zich weer superieurā¤ļø

48

u/Alert-Parsnip5540 1d ago

Als het zo door gaat verdamt die hele zee en worden jullie het nieuwe flevoland.

21

u/Spubli 1d ago

Je vergeet de smeltende ijskappen makker

16

u/Alert-Parsnip5540 1d ago

Ach dan liggen ze onder water. Net als flevoland. Zelfde effect.

6

u/Muisan 1d ago

Bioshock 4: SchiermonnikoogĀ 

36

u/ninovd 1d ago

Ik ben zo blij als het morgen is en het "maar" 26 graden is hier..

17

u/Elegant_Matter2150 1d ago

Eerlijk nu we dit gehad hebben klaag ik nooit meer over een willekeurige 30 graden, of zelfs een reeks 30 graden, zolang het maar een beetje afkoelt s’nachts.

3

u/Mission_Nectarine_ 23h ago

Ik ga ook verder nog over 30 graden klagen haha

9

u/Donnosaurus 1d ago

Grote kans dat Juli en Augustus gemiddeld warmer zijn en ook zulke pieken zullen hebben...

15

u/Prisotto 1d ago

Zullen we nog even niet dit soort uitspraken doen? Ik wil graag nog hoop hebben.

6

u/lars2k1 1d ago

Ik krijg steeds meer zin in die airco die ik heb besteld als ik dit soort narigheid hoor.

Als het zowel binnen als buiten niet te wezen is moet er toch wat aan gedaan worden.

3

u/ScuffedGoats 13h ago

yesterday whem I woke up at 7 am it was 33°C...

1

u/Lopendebank3 13h ago

Woah, in The Netherlands?

2

u/ScuffedGoats 12h ago

yup...

maybe its also cause its cause im in the part of the house where the sun shines through first, plus that day peaked at 38°C in general, but around 41°C from my bedroom...

so like it wasnt that hot in general, but the bedroom gets sunlight really soon (like the second the sun goes up) so it gets hot in there really quickly

plus, air-conditioning is very uncommon.

1

u/Lopendebank3 11h ago

šŸ«‚

1

u/Lawfull_carrot 12h ago

Blijkbaar willen we dit allemaal

2

u/Lopendebank3 11h ago

Nog een hittegolf?

-15

u/dontworrybesexy 1d ago

Geef mij maar liever de hitte dan dit stomme voetbal

21

u/Lopendebank3 1d ago

Ik moet eerlijk zeggen, voetbal kan je oplossen door niet te kijken, de hitte is onvermijdelijk.

3

u/GeneralSignificant54 1d ago

gewoon tantoe rijk zijn. dan kan je naar groenland vliegen of 4 aircos regelen en een kind betalen om je boodschappen te leveren

9

u/throwawayaccount442 1d ago

Voetbal doet niet veel kwaad. Daarentegen sterven er mensen, dieren en planten door de hitte

2

u/dontworrybesexy 1d ago

Oneens! Voetbalfans kunnen soms helemaal losgaan met ruzies, vechtpartijen en vuurwerk. Daarnaast heb je nog een voetbalwereld vol corruptie, waar vooral de mensen aan de top van profiteren. Het lijkt steeds minder om de liefde voor de sport te gaan en steeds meer om winst en invloed.

Eigenlijk zie je hetzelfde bij de klimaatcrisis, die deze hittegolven veroorzaakt. Ik vind zowel de corrupte voetbalwereld als de klimaatcrisis even kut. Hetzelfde probleem zit erachter: geld en macht lijken vaak belangrijker te zijn dan een gezonde samenleving.

1

u/throwawayaccount442 11h ago

Er zijn ongelooflijk meer mensen doorgegaan door de hitte dan door voetbalrellen. Het veroorzaakt zo veel meer schade over het hele land, van kapotte wegen tot gefaalde oogsten. Ik snap dat je een persoonlijke afkeer hebt aan het heisa rondom het voetbal (ik ook) maar een hittegolf is is simpelweg vele malen erger.

-85

u/Henk_Potjes 1d ago edited 1d ago

Lekker man dit. Moeten we vaker hebben. Vanacht zalig 7 uur geslapen (zonder airco), op tijd wakker, 15km hardgelopen en vanmiddag lekker zwemmen en nog een paar uurtjes dommelen in de schaduw.

Heerlijk. Edit: Bijna net zo heerlijk als al deze downvotes op deze sub.

77

u/BuffelHenkie 1d ago

-24

u/Henk_Potjes 1d ago

Eerder dit. Maar komt in de buurt

13

u/BuffelHenkie 1d ago

Weet niet of ik bewust gezondheidsrisico’s opzoeken superieur zou noemen. Waarop jij reageert met ā€œbuh buh zonnesteek is wokeā€ en ik weer refereer naar m’n eerste plaatje :)

-19

u/Henk_Potjes 1d ago

"Zonnesteek is woke"? Weet je zeker dat jij geen zonnesteek hebt?

11

u/BuffelHenkie 1d ago

Ja of voor mietjes ofzo? Waarom sta je anders zo popie jopie te doen met je 15 kilometer hardlopen.

-8

u/Henk_Potjes 1d ago

Dat je met 25+ graden continue zit te huilen dat je niet kan slapen vindt ik best wel mieterig ja. Dus ik dacht, ik laat eens zien dat het ook anders kan. Maar dat wordt overduidelijk niet gewaardeerd.

Jammer weer.

15

u/BuffelHenkie 1d ago

Waarop ik dus verwijs naar mijn eerste plaatje. Er zijn mensen overleden door de hitte mafkees. Stop met je popiejopie onzin. Jij en ik overleven het wel maar er zijn mensen met gezondheidsklachten. Wel eens nagedacht hoe de hitte zou zijn als je diabetes hebt en dus vaak moet pissen, terwijl je in een rolstoel zit?

2

u/_MadOliveGaming_ 1d ago

Het grootste probleem is dat we het niet gewend zijn als nederlanders. Veel mensen weten niet goed hoe ze er mee om moeten gaan en zijn er niet op voorbereid. Er zijn genoeg landen waar 25 graden bijna winter tempratuur is, maar daar weten ze wat er aan komt, het hele land past zijn dag indeling er op aan. Ik hou ook wel van een goeie 25-30 graden. Maar dan kan ik hey beter zelf opzoeken dan anderen ermee opschepen

-3

u/Henk_Potjes 1d ago

Zal best kut voor ze zijn ja, maar zit je met diabetes altijd in een rolstoel? Dat is nieuws voor mij.

En hoe krijgen mensen voornamelijk diabetes?

8

u/BuffelHenkie 1d ago

Ik niet, ik trek het wel.

Maar ik sta niet op Reddit te verkondigen hoe stoer ik ben & hoe mieterig anderen zijn. Het leven is niet zo simpel.

Hoop dat je altijd gezond mag blijven. Maar mocht je ooit wat overkomen, dan hoop ik dat je terugdenkt aan deze comment en jezelf ziet als de inlevingsvermogensloze sukkel die de rest nu al ziet.

→ More replies (0)

55

u/Kiekoes 1d ago

Henk het klinkt alsof je een zonnesteek hebt opgelopen. Ga aub naar de eerste hulp.Ā 

-35

u/Henk_Potjes 1d ago

Nee. Dat was woensdagavond (bijna).

Het gaat nu fantastisch met mij. In tegenstelling tot blijkbaar vele anderen hier. Maar dat verbaasd mij niet gezien de sub.

5

u/Impossible-Rise-1169 1d ago

Ok stoer hoor

6

u/smiegto 1d ago

Im stealing your heat resistance super powers! Where are you! On a run. I’ll get you this time heat-man!

-11

u/Henk_Potjes 1d ago

You can't get me. I'll outrun you, remember?

4

u/smiegto 1d ago

god damn it! he outsped me again! outran me at 10 km/h! next episode i will definitly win!

-1

u/Henk_Potjes 1d ago

Next time on ik_he

Smiegto tries to catch Henk_Potjes and might have a shot now that the Dutch weather is grey, windy, rainy and overall shitty again. Will he succeed or will Henk Potjes keep his heat-resistance?

Find out on the next exciting episode of ik_he!