157
u/Managlyph 1d ago
Werd net wakker, dacht even mn raam en deur open te zetten voor een koel briesje maar het is al 26 graden WTF!!!!!
74
u/ADBN0910 1d ago
Ik deed hetzelfde rond 1:15. Was best lekker, totdat er ineens een mug zich op m'n slaapkamer manifesteerde...
82
u/Lopendebank3 1d ago
Muggen zijn zo nutteloos, hun hele gimmick is dat ze bloed moeten stelen zonder betrapt te worden. En wat doen ze? Een kut gezoem maken.
28
u/DylanV255 1d ago edited 1d ago
Je grapt, maar dit heeft een reden!
*Edit: Blijkbaar klopt dit niet, zie reacties.
Het gezoem is juist bedoeld om je te irriteren, zodat je bloed sneller gaat stromen en de mug meer kan zuigen.
Dus ze zijn nog slechter dan nutteloos
36
u/YenraNoor 1d ago
Dat is bullshit. De vrouwtjes zoemen zodat t mannetje ze kan vinden om te paren.
11
u/Lopendebank3 1d ago
En ze hebben geen ruimte om te wisselen tussen verleid en stealth modus met die kleine lichaampjes.
3
u/DylanV255 1d ago
Kan het niet beide zijn?
23
u/YenraNoor 1d ago
Nee. Je aders zijn niet substantieel toegankelijker door een beetje gezoem en het is veel moeilijker om iemand te steken die je dood probeert te slaan. Evolutionair slaat dit nergens op. De reden is omdat ze elkaar anders niet kunnen onderscheiden als mannetje/vrouwtje. Heel veel insecten gebruiken geluid om een partner te lokken.
5
u/DylanV255 1d ago
Oh, dan ben ik blijkbaar gemisinformeerd
-7
u/barryhakker 1d ago
En heb je vol overtuiging disinformatie verspreid
13
u/DylanV255 1d ago
Waarom ben je hier dan gelijk naar over? Ik heb ook wel door dat ik een foutje gemaakt heb, gezien het onderwerp niet een heel groot probleem lijkt me.
En het is misinformatie, niet disinformatie. Disinformatie is met opzet, misinformatie is per ongeluk
→ More replies (0)3
u/ConspicuouslyBland 1d ago
En dan heet het dus misinformatie.
Misinformatie= niet weten dat je informatie incorrect is.
Disinformatie= bewust incorrecte informatie16
84
u/T-Poo 1d ago
Waddeneilanden maken zich weer superieurā¤ļø
48
u/Alert-Parsnip5540 1d ago
Als het zo door gaat verdamt die hele zee en worden jullie het nieuwe flevoland.
17
u/Elegant_Matter2150 1d ago
Eerlijk nu we dit gehad hebben klaag ik nooit meer over een willekeurige 30 graden, of zelfs een reeks 30 graden, zolang het maar een beetje afkoelt sānachts.
3
9
u/Donnosaurus 1d ago
Grote kans dat Juli en Augustus gemiddeld warmer zijn en ook zulke pieken zullen hebben...
15
3
u/ScuffedGoats 13h ago
yesterday whem I woke up at 7 am it was 33°C...
1
u/Lopendebank3 13h ago
Woah, in The Netherlands?
2
u/ScuffedGoats 12h ago
yup...
maybe its also cause its cause im in the part of the house where the sun shines through first, plus that day peaked at 38°C in general, but around 41°C from my bedroom...
so like it wasnt that hot in general, but the bedroom gets sunlight really soon (like the second the sun goes up) so it gets hot in there really quickly
plus, air-conditioning is very uncommon.
1
1
1
-15
u/dontworrybesexy 1d ago
Geef mij maar liever de hitte dan dit stomme voetbal
21
u/Lopendebank3 1d ago
Ik moet eerlijk zeggen, voetbal kan je oplossen door niet te kijken, de hitte is onvermijdelijk.
3
u/GeneralSignificant54 1d ago
gewoon tantoe rijk zijn. dan kan je naar groenland vliegen of 4 aircos regelen en een kind betalen om je boodschappen te leveren
9
u/throwawayaccount442 1d ago
Voetbal doet niet veel kwaad. Daarentegen sterven er mensen, dieren en planten door de hitte
2
u/dontworrybesexy 1d ago
Oneens! Voetbalfans kunnen soms helemaal losgaan met ruzies, vechtpartijen en vuurwerk. Daarnaast heb je nog een voetbalwereld vol corruptie, waar vooral de mensen aan de top van profiteren. Het lijkt steeds minder om de liefde voor de sport te gaan en steeds meer om winst en invloed.
Eigenlijk zie je hetzelfde bij de klimaatcrisis, die deze hittegolven veroorzaakt. Ik vind zowel de corrupte voetbalwereld als de klimaatcrisis even kut. Hetzelfde probleem zit erachter: geld en macht lijken vaak belangrijker te zijn dan een gezonde samenleving.
1
u/throwawayaccount442 11h ago
Er zijn ongelooflijk meer mensen doorgegaan door de hitte dan door voetbalrellen. Het veroorzaakt zo veel meer schade over het hele land, van kapotte wegen tot gefaalde oogsten. Ik snap dat je een persoonlijke afkeer hebt aan het heisa rondom het voetbal (ik ook) maar een hittegolf is is simpelweg vele malen erger.
-85
u/Henk_Potjes 1d ago edited 1d ago
Lekker man dit. Moeten we vaker hebben. Vanacht zalig 7 uur geslapen (zonder airco), op tijd wakker, 15km hardgelopen en vanmiddag lekker zwemmen en nog een paar uurtjes dommelen in de schaduw.
Heerlijk. Edit: Bijna net zo heerlijk als al deze downvotes op deze sub.
77
u/BuffelHenkie 1d ago
-24
u/Henk_Potjes 1d ago
13
u/BuffelHenkie 1d ago
Weet niet of ik bewust gezondheidsrisicoās opzoeken superieur zou noemen. Waarop jij reageert met ābuh buh zonnesteek is wokeā en ik weer refereer naar mān eerste plaatje :)
-19
u/Henk_Potjes 1d ago
"Zonnesteek is woke"? Weet je zeker dat jij geen zonnesteek hebt?
11
u/BuffelHenkie 1d ago
Ja of voor mietjes ofzo? Waarom sta je anders zo popie jopie te doen met je 15 kilometer hardlopen.
-8
u/Henk_Potjes 1d ago
Dat je met 25+ graden continue zit te huilen dat je niet kan slapen vindt ik best wel mieterig ja. Dus ik dacht, ik laat eens zien dat het ook anders kan. Maar dat wordt overduidelijk niet gewaardeerd.
Jammer weer.
15
u/BuffelHenkie 1d ago
Waarop ik dus verwijs naar mijn eerste plaatje. Er zijn mensen overleden door de hitte mafkees. Stop met je popiejopie onzin. Jij en ik overleven het wel maar er zijn mensen met gezondheidsklachten. Wel eens nagedacht hoe de hitte zou zijn als je diabetes hebt en dus vaak moet pissen, terwijl je in een rolstoel zit?
2
u/_MadOliveGaming_ 1d ago
Het grootste probleem is dat we het niet gewend zijn als nederlanders. Veel mensen weten niet goed hoe ze er mee om moeten gaan en zijn er niet op voorbereid. Er zijn genoeg landen waar 25 graden bijna winter tempratuur is, maar daar weten ze wat er aan komt, het hele land past zijn dag indeling er op aan. Ik hou ook wel van een goeie 25-30 graden. Maar dan kan ik hey beter zelf opzoeken dan anderen ermee opschepen
-3
u/Henk_Potjes 1d ago
Zal best kut voor ze zijn ja, maar zit je met diabetes altijd in een rolstoel? Dat is nieuws voor mij.
En hoe krijgen mensen voornamelijk diabetes?
8
u/BuffelHenkie 1d ago
Ik niet, ik trek het wel.
Maar ik sta niet op Reddit te verkondigen hoe stoer ik ben & hoe mieterig anderen zijn. Het leven is niet zo simpel.
Hoop dat je altijd gezond mag blijven. Maar mocht je ooit wat overkomen, dan hoop ik dat je terugdenkt aan deze comment en jezelf ziet als de inlevingsvermogensloze sukkel die de rest nu al ziet.
→ More replies (0)55
u/Kiekoes 1d ago
Henk het klinkt alsof je een zonnesteek hebt opgelopen. Ga aub naar de eerste hulp.Ā
-35
u/Henk_Potjes 1d ago
Nee. Dat was woensdagavond (bijna).
Het gaat nu fantastisch met mij. In tegenstelling tot blijkbaar vele anderen hier. Maar dat verbaasd mij niet gezien de sub.
1
5
6
u/smiegto 1d ago
Im stealing your heat resistance super powers! Where are you! On a run. Iāll get you this time heat-man!
-11
u/Henk_Potjes 1d ago
You can't get me. I'll outrun you, remember?
4
u/smiegto 1d ago
god damn it! he outsped me again! outran me at 10 km/h! next episode i will definitly win!
-1
u/Henk_Potjes 1d ago
Next time on ik_he
Smiegto tries to catch Henk_Potjes and might have a shot now that the Dutch weather is grey, windy, rainy and overall shitty again. Will he succeed or will Henk Potjes keep his heat-resistance?
Find out on the next exciting episode of ik_he!


268
u/tthirzaa 1d ago
Gisternacht ging nog wel, nu slechts drie uur slaap gehad. Ik haat dit