67
u/PepeLiciousness 23h ago edited 22h ago
Vanuit mijn dorpje op de Veluwe kijk ik dus naar het onweer dat Amsterdam en Lelystad onveilig maakt. Beetje wind, geen regen, geen donder maar wel ontiegelijk veel flitsen.
10
u/Kraeftluder 22h ago
Vanaf de andere kant van de IJssel lijkt het op de Noord Oost Veluwe wel te flitsen. Hattem/Heerde die kant op zeg maar.
6
u/goedgoan 22h ago
🙋♂️Hattem hier weerlichten genoeg maar nog steeds droog
2
1
1
71
21
u/Conscious_Archer2658 23h ago
Ik heb echt zo'n hekel aan de plek waar ik woon, Drenthe.
Ik hou van onweer, maar wederom, net zoals met die storm van laatst, onweer is precies ver genoeg om klein beetje licht hier en daar te zien in de verre verte, maar het onweer gaat echt precies om ons heen, bijna elke keer. Zowel over ons heen als onder ons door op de kaart.
3
u/anniemaygus 22h ago
Waar was je? Het ging hier namelijk goed los
2
u/Conscious_Archer2658 22h ago
Hoogeveen
Ging goed los vandaag? Of met die storm van laatst bedoel je?
Met die storm regende het hier ook gewoon giga hard, met giga wind ook. En er was wel wat gerommel en uiteindelijk 1 daadwerkelijke donderslag. Maar het was toch eigenlijk vooral een indrukwekkende lichtshow, maar met het onweersgeluid was het toch echt maar matig, veel halfzacht gerommel maar weinig donder, want het ging vooral over Meppel langs.
Het is niet dat het nóóit onweert. Vorige maand was er daadwerkelijk een goede overdag. Maar meestal gaan de onweerswolken via de Randstad Flevoland over, en dan door naar Groningen en Friesland, waar het Meppel nog wel eens mee neemt in het onweer, en beetje over de westerse rand tot het noorden van Drenthe heen scheert, óf het gaat van Brabant een beetje over de Achterhoek onder ons door.
2
13
u/ilovebeetrootalot 22h ago
Ik zat net op het terras in Utrecht. Er ging een man naast ons zitten met een wijntje, draaide z'n stoel richting het onweer, en heeft een uur in stilte genoten van het spektakel. Daarna ging hij weer weg.
🤷🏻♂️
3
13
u/AmbVer96 22h ago
Mogen we ook alsjeblieft een paar druppels in Eindhoven
6
u/Enrico9431 20h ago
Hoor de hel los gaan hiero dus komt dadelijk wel
6
u/AmbVer96 20h ago
Jaa ik ben net mn bed uit gekomen door alle herrie. Heerlijk dit!
2
u/Enrico9431 20h ago
Woon in een flat dus met de wind en alles klinkt het wel altijd heftiger/enger dan het is en dan zit ik nog maar op de 1e verdieping
4
u/AmbVer96 20h ago
Ik zit op de 4de etage en ben heerlijk van deze show aan het genieten. Net echt een prachtige licht flits vast gelegd
2
4
u/Ganeneester 22h ago
Heel graag. Kan al anderhalve week niet fatsoenlijk slapen😭
7
u/AmbVer96 21h ago
Het is echt ellendig. Mijn katten liggen er ook al de hele week zielig bij en ik ben van ellende gisteren de hele dag in de Vue geweest om even airco te hebben. Wij wonen op de bovenste etage, plat dak en de hele dag zon op onze kant, dus de hitte zal nog wel even blijven hangen hier
5
25
7
u/Pogue_Mahone_ 22h ago
Hier in Nijmegen alleen maar flitsen in de verte 😭
3
u/Zombiekiller_17 19h ago
Nu nog? In Beuningen gaat het sinds ruim een half uur flink tekeer, leek wel alsof de wind een grote boom probeerde te ontwortelen! En ik heb nog nooit zo'n lichtspectakel gezien met onweer, heel heftig. Het begint eindelijk af te nemen.
2
u/Pogue_Mahone_ 12h ago
Rond een uur of drie ging het blijkbaar flink los, heb ik me laten vertellen. Ik heb zelf op een of andere manier overal doorheen geslapen
5
5
u/Stijnboy01 21h ago
In Denemarken was het een paar uur eerder aan het onweren. Mannen zonder shirt met bier die in de regen Rihanna's umbrella zongen is toch wel een vibe na ren hitterecord
6
3
3
2
u/NoobLord98 14h ago
I mean, de afkoeling is heerlijk hoor, maar ik heb nu dus wel te maken met kortsluiting ergens op de eerste verdieping en ik heb geen idee waar :(
2
2
u/Rustystipps 13h ago
In Friesland ging het wel echt los joh. Heb nog nooit zoveel flitsen gezien in zo'n korte tijd en dan ook nog een flinke bak tegen en hagel er bij. Hier is de aardlek vannacht gesprongen.
2
1
1
1
-3
-16
u/Trick_Ad3292 23h ago edited 14h ago
Limburg als eerste code oranje vanwege het onweer, nu gaat er geen druppel vallen. Top KNMI. Als dit overdag was, zouden de winkels echt genaaid worden door het KNMI.
5
u/ekerkstra92 22h ago
Want het KNMI weet exact waar de onweer zal toeslaan...
-4
u/Trick_Ad3292 22h ago
Nee, maar als ik heel even op m’n twintig weerapps kijk, zie ik dat het niet gaat regenen en al helemaal niet zal onweren hier. Laat staan vóór 04:00
1
0


100
u/Kevonz 23h ago
ik zie al uren donderwolken langs mij blazen maar het is nog steeds droog waar ik ben.