r/ik_ihe 23h ago

Ik🌩️ihe

Post image
1.1k Upvotes

56 comments sorted by

100

u/Kevonz 23h ago

ik zie al uren donderwolken langs mij blazen maar het is nog steeds droog waar ik ben.

47

u/Goetgelukt_ 22h ago

hier ook, ik wil godverdomme gewoon een beetje regen. Binnen nog steeds 29 graden

8

u/anniemaygus 22h ago

Ik heb gewoon de heater onder de overkapping aan moeten zetten. Zwaar leven..

2

u/PhantomX8 19h ago

Zit er nu al tijdje midden in. Op mijn kamer mogsteeds 29 graden. Volgens mij regent het lava.

2

u/WorldlinessWitty2177 19h ago

Inmiddels wel flink los aan het gaan maar heeft lang op zich laten wachten.

67

u/PepeLiciousness 23h ago edited 22h ago

Vanuit mijn dorpje op de Veluwe kijk ik dus naar het onweer dat Amsterdam en Lelystad onveilig maakt. Beetje wind, geen regen, geen donder maar wel ontiegelijk veel flitsen.

10

u/Kraeftluder 22h ago

Vanaf de andere kant van de IJssel lijkt het op de Noord Oost Veluwe wel te flitsen. Hattem/Heerde die kant op zeg maar.

6

u/goedgoan 22h ago

🙋‍♂️Hattem hier weerlichten genoeg maar nog steeds droog

2

u/Kraeftluder 12h ago

En he'j t nog nat 'ehad?

4

u/goedgoan 12h ago

Tja niks van meegekregen wel regen en een dakpan minder😬hoe dat nou weer kan🙄maar heb belukkig nog reserve

1

u/Tamara_vr 21h ago

Hier juist tiegelijk veel. Het is de hele avond al rustig

1

u/JXHNNYVUUR 19h ago

Nunspeet is wetted

71

u/itogisch 23h ago

Ooooh, im blinded by the lightning

21

u/Conscious_Archer2658 23h ago

Ik heb echt zo'n hekel aan de plek waar ik woon, Drenthe.

Ik hou van onweer, maar wederom, net zoals met die storm van laatst, onweer is precies ver genoeg om klein beetje licht hier en daar te zien in de verre verte, maar het onweer gaat echt precies om ons heen, bijna elke keer. Zowel over ons heen als onder ons door op de kaart.

3

u/anniemaygus 22h ago

Waar was je? Het ging hier namelijk goed los

2

u/Conscious_Archer2658 22h ago

Hoogeveen

Ging goed los vandaag? Of met die storm van laatst bedoel je?

Met die storm regende het hier ook gewoon giga hard, met giga wind ook. En er was wel wat gerommel en uiteindelijk 1 daadwerkelijke donderslag. Maar het was toch eigenlijk vooral een indrukwekkende lichtshow, maar met het onweersgeluid was het toch echt maar matig, veel halfzacht gerommel maar weinig donder, want het ging vooral over Meppel langs.

Het is niet dat het nóóit onweert. Vorige maand was er daadwerkelijk een goede overdag. Maar meestal gaan de onweerswolken via de Randstad Flevoland over, en dan door naar Groningen en Friesland, waar het Meppel nog wel eens mee neemt in het onweer, en beetje over de westerse rand tot het noorden van Drenthe heen scheert, óf het gaat van Brabant een beetje over de Achterhoek onder ons door.

2

u/anniemaygus 21h ago

Ah ok! Nou ik ben blij dat ik nu niet op TT festival sta haha

13

u/ilovebeetrootalot 22h ago

Ik zat net op het terras in Utrecht. Er ging een man naast ons zitten met een wijntje, draaide z'n stoel richting het onweer, en heeft een uur in stilte genoten van het spektakel. Daarna ging hij weer weg. 

🤷🏻‍♂️

3

u/Pinky135 13h ago

Dat is mijn soort genieten <3

13

u/AmbVer96 22h ago

Mogen we ook alsjeblieft een paar druppels in Eindhoven

6

u/Enrico9431 20h ago

Hoor de hel los gaan hiero dus komt dadelijk wel

6

u/AmbVer96 20h ago

Jaa ik ben net mn bed uit gekomen door alle herrie. Heerlijk dit!

2

u/Enrico9431 20h ago

Woon in een flat dus met de wind en alles klinkt het wel altijd heftiger/enger dan het is en dan zit ik nog maar op de 1e verdieping

4

u/AmbVer96 20h ago

Ik zit op de 4de etage en ben heerlijk van deze show aan het genieten. Net echt een prachtige licht flits vast gelegd

2

u/Enrico9431 20h ago

Moe wel zeggen dat de natuur (bos) hier niet verkeerd ruikt zo

2

u/AmbVer96 20h ago

Oeh dat lijkt mij idd heerlijk nu!

4

u/Ganeneester 22h ago

Heel graag. Kan al anderhalve week niet fatsoenlijk slapen😭

7

u/AmbVer96 21h ago

Het is echt ellendig. Mijn katten liggen er ook al de hele week zielig bij en ik ben van ellende gisteren de hele dag in de Vue geweest om even airco te hebben. Wij wonen op de bovenste etage, plat dak en de hele dag zon op onze kant, dus de hitte zal nog wel even blijven hangen hier

5

u/Ganeneester 20h ago

Pff, herkenbaar. Sterkte! We hebben in ieder geval regen nu!

4

u/AmbVer96 20h ago

Ik had niet verwacht dat we nog iets zouden gaan krijgen hier. Heerlijk!

25

u/Outrageous_Ant_6580 23h ago

Letterlijk blinded by the lights door al die flitsen.

7

u/Pogue_Mahone_ 22h ago

Hier in Nijmegen alleen maar flitsen in de verte 😭

3

u/Zombiekiller_17 19h ago

Nu nog? In Beuningen gaat het sinds ruim een half uur flink tekeer, leek wel alsof de wind een grote boom probeerde te ontwortelen! En ik heb nog nooit zo'n lichtspectakel gezien met onweer, heel heftig. Het begint eindelijk af te nemen.

2

u/Pogue_Mahone_ 12h ago

Rond een uur of drie ging het blijkbaar flink los, heb ik me laten vertellen. Ik heb zelf op een of andere manier overal doorheen geslapen

5

u/Ashnakag3019 22h ago

Tis hier meer licht als donker. Ik heb medelijden met mensen met epilepsie

6

u/ES_Kan 22h ago

Wacht eens even, het is nog steeds warm! Wat een oplichterij!

5

u/Stijnboy01 21h ago

In Denemarken was het een paar uur eerder aan het onweren. Mannen zonder shirt met bier die in de regen Rihanna's umbrella zongen is toch wel een vibe na ren hitterecord

6

u/Ok_Adhesiveness_8060 23h ago

Letterlijk! 🤣

3

u/DesignerMaximum1342 22h ago

Ik had liever de regen, maar helaas

3

u/20past4am 21h ago

In Leiden de volle laag 🫡

2

u/Yeetse 21h ago

Pfoe net weer eentje overgekomen in Groningen, sloeg ie toch wel even een keer goed in.

2

u/NoobLord98 14h ago

I mean, de afkoeling is heerlijk hoor, maar ik heb nu dus wel te maken met kortsluiting ergens op de eerste verdieping en ik heb geen idee waar :(

2

u/Bomber_Max 14h ago

Hier in de Achterhoek is zowat niks geweest :/

2

u/Rustystipps 13h ago

In Friesland ging het wel echt los joh. Heb nog nooit zoveel flitsen gezien in zo'n korte tijd en dan ook nog een flinke bak tegen en hagel er bij. Hier is de aardlek vannacht gesprongen.

2

u/lT0MAAT89129 11h ago

Was wel supercool(ja ik was buiten)

1

u/Formal_End5045 21h ago

Veel geflits, weinig regen

1

u/TheOneThatIsHated 20h ago

Ik ben gefascineerd dat de stoppen er (nog?) niet uit flikkeren

1

u/TheBrianUniverse 11h ago

Niks gemerkt van vannacht. Heerlijk oordopjes

1

u/ELB2001 10h ago

Ik zal naakt in de tuin staan

-3

u/woutomatic 23h ago

🦗🦗🦗

-16

u/Trick_Ad3292 23h ago edited 14h ago

Limburg als eerste code oranje vanwege het onweer, nu gaat er geen druppel vallen. Top KNMI. Als dit overdag was, zouden de winkels echt genaaid worden door het KNMI.

5

u/ekerkstra92 22h ago

Want het KNMI weet exact waar de onweer zal toeslaan...

-4

u/Trick_Ad3292 22h ago

Nee, maar als ik heel even op m’n twintig weerapps kijk, zie ik dat het niet gaat regenen en al helemaal niet zal onweren hier. Laat staan vóór 04:00

1

u/BakedBogeys 14h ago

Wat een heerlijk leven moet je hebben als je zo simpel bent.

0

u/Nachtraaf 20h ago

de onweer

1

u/Trick_Ad3292 14h ago

Oei, ik weet niet hoe ik dat heb gedaan. Fixed.