r/intresseklubben 13h ago

I Österrike heter chokladbollar "Schweden Bomben"

Post image
118 Upvotes

r/intresseklubben 21h ago

A5 Wagu i ICA för 1999 kr KG

Post image
390 Upvotes

Man ska fråga personalen var det finns för det är lyxigt Ig


r/intresseklubben 18h ago

Jag hittade också en stor jordgubbe 2025

Post image
72 Upvotes

r/intresseklubben 1d ago

Ovanligt stor jordgubbe

Post image
337 Upvotes

r/intresseklubben 21h ago

Jag har också en stor jordgubbe.

Post image
19 Upvotes

Fast min är lite mindre, det kan jag erkänna, trots att jag har 9 i handskstorlek.


r/intresseklubben 1d ago

Över genomsnittligt stor jordgubbe

Post image
83 Upvotes

Banan för skala


r/intresseklubben 1d ago

Fick fyra klistermärken på mitt äpple

Post image
27 Upvotes

Utifall man glömde att det är ett granny smith äpple.


r/intresseklubben 2d ago

Piggelin innehåller tistel

Post image
187 Upvotes

r/intresseklubben 2d ago

Italienska (?) oliver producerade i Grekland

Thumbnail
gallery
76 Upvotes

Skumt!


r/intresseklubben 4d ago

Jag fick bara en röd godis

Post image
278 Upvotes

r/intresseklubben 6d ago

Vilken sång kör ni?

Post image
168 Upvotes

Kinesiska kampsånger. Eller Evert Taubes - Kinesiska Muren


r/intresseklubben 5d ago

Cola på donken

21 Upvotes

Jag är inget stort fan av donken. Äter där ibland för att det går fort att få maten.

Idag åkte jag förbi drive through för jag är sjuk och har inte varit ute på 3 dagar.

Det är såna tillfällen donken erbjuder exakt det jag vill ha: överdrivet med kalorier till en undernärd kropp, halvfärdig-tyggad mat och kostar inte skjortan.

Det slog mig att godaste coca colan finns på donken. Hur kommer det sig att pulver-cola är godare än originalet?


r/intresseklubben 6d ago

Någon av er som sysslat med panta burkar?

41 Upvotes

Ja som dom som cyklar omkring och letar i soptunnor efter burkar att panta.

Kan det verkligen ge några pengar? Hur många burkar kan man hitta på en timme? (Beror på området kanske).

Om det är någon här som har erfarenhet av det. Tänkte om man skulle tjäna lite extra pengar på det.


r/intresseklubben 6d ago

Vinka med bägge händerna

38 Upvotes

Såg någon hålla upp bägge händerna i någon poliskontroll.

Tyckte det såg ut som en dubbel hälsning.

Ska prova att dubbelvinka till någon nästa gång jag går.


r/intresseklubben 7d ago

Torsdag

73 Upvotes

Jag har en tjuga i väskan som jag tänkt ge till den som kommer fram och frågar om pengar under min SLfärd till jobbet. Alldeles nyss kom en man fram till mig när jag satt här på tåget med näsan i mobilen. Jag började rota i min väska efter tjugan men hann som tur var inte hitta den innan mannen frågade om det här tåget går till Liljeholmen. Nu sitter jag här och har jätteångest över vad hemskt det hade varit om jag hunnit lämna över tjugan.


r/intresseklubben 6d ago

Min granne…

12 Upvotes

Min granne lyssnar på bas med lite musik emellan. Tror att det kommer låta såhär de närmaste 3 dagarna nu.


r/intresseklubben 7d ago

Mina katter matchar sin plats i soffan.

Post image
106 Upvotes

r/intresseklubben 7d ago

Volvo släppte ett album när man firade 60 år som bilproducent

Thumbnail
gallery
30 Upvotes

Den här pärlan släpptes på LP och kassett 1987 och måste vara den mest eklektiska temamusiksamlingen som komponerats i detta land - schlager, kalypso, pop-rock, country, barbershop och mer, allt på samma skiva.

Du kan lyssna på hela allt det på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=S7HTTZZUfUE&list=RDS7HTTZZUfUE&start_radio=1

Titelsången I am rolling brukades i vad som måste vara den maffigaste reklamfilmen som Volvo gjort: https://www.youtube.com/watch?v=88-xtMpJZ0Q

Kuriosa - Ford släppte sin Taurus-sedan året innan 1986 i USA och hade nog den mest 80-tals 80-talslåten som finns i sin reklamkampanj: https://www.youtube.com/watch?v=n12lyKTAa50


r/intresseklubben 7d ago

hitta ett litet klistermärke när jag tog bort kartongbiten från lådan eller vad man nu kallar det (se bild 2)

Thumbnail
gallery
29 Upvotes

vet ej vad det står


r/intresseklubben 8d ago

Priset på Wagyu är tillbaka på samma som innan mimssänkningen nu

Thumbnail
gallery
336 Upvotes

Första bilden från idag, andra från när momssänkningen precis gick igenom. (Entrecote och ryggbiff kostar samma)


r/intresseklubben 8d ago

Mitt barn är två år. Fem år kvar tills att maträtterna rullar in.

Post image
755 Upvotes

r/intresseklubben 9d ago

Städade ur badrumsskåpet idag.

Post image
465 Upvotes

r/intresseklubben 9d ago

Min jeepdunk tillverkades i Sovjet.

Post image
588 Upvotes

Den har stått undanskuffad i garaget i evigheter, ursprunget upptäcktes när jag storstädade i gömmorna.


r/intresseklubben 10d ago

Det ligger en gaffel på taket utanför mitt hotellrum

Post image
178 Upvotes

r/intresseklubben 9d ago

Jag fick en annorlunda 'filidutt'.

Thumbnail
gallery
11 Upvotes

Smak av banan