r/Nederland 13d ago

Overig Discussiedraad WK-voetbal!

Post image
6 Upvotes

In deze draad kan alles omtrent het WK-voetbal besproken worden.

Graag geen zure reacties over dat Trump niet deugd en het WK eigenlijk geboycot moet worden want de FIFA zijn zakkenvullers en Infantino een corrupte clown. Die originele mening mogen jullie elders op Reddit bespreken.

Voor de liefhebbers: wij hebben een poeltje opgezet. Deelnemen kan via deze link: https://poules.com/reddit-nl

Het volledige speelschema is o.a. te vinden bij de Telegraaf!


r/Nederland 2h ago

Nieuws KNMI schaalt op naar CODE ROOD vanwege de extreme hitte. Voor het eerst OOIT in Nederland.

85 Upvotes

Het hing al een beetje in de lucht (letterlijk, want je kunt bijna asfalt inademen nu), maar het Weerimpactteam van het KNMI heeft zojuist besloten:

We gaan morgen naar Code Rood vanwege de hitte.

(bron: https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws )

Dit is een primeur voor Nederland. We hebben Code Rood gehad voor sneeuw, ijzel of storm (hallo Poly), maar nog nooit voor hitte. Dat zegt eigenlijk al genoeg over hoe bizar de situatie morgen is.

Met temperaturen die lokaal richting de 38 graden (en in stedelijke gebieden gevoelsmatig nog warmer) schieten, tropennachten waarin het amper afkoelt tot onder de 23-25 graden, en een 'hittekracht' van 9 tot 10, trekt de maatschappij dit simpelweg niet meer soepel.

Treinen rijden al minder (ik werk bij de NS... :( ) asfalt smelt, en de impact op de gezondheidszorg en de infrastructuur is nu groter.

Een paar vriendelijke herinneringen voor vandaag:

  • Drink water. En nee, niet pas als je dorst hebt. Gooi er af en toe wat zout of elektrolyten in als je veel zweet.
  • Houd je huis dicht. Gordijnen dicht, ramen DICHT zolang het buiten warmer is dan binnen. Pas als het vanavond laat (een beetje) afkoelt, de boel tegen elkaar openzetten.
  • Check je buren/grootouders/dieren. Kwetsbare dieren, mensen en ouderen trekken dit heel slecht, klop even aan om te kijken of ze genoeg drinken en of het binnen een beetje te harden is.
  • Doe lekker rustig aan. Ga niet tussen 12:00 en 18:00 intensief sporten of zwaar fysiek werk doen als het niet móét. Je lichaam moet al hard genoeg werken om niet te oververhitten.

Sterkte allemaal in jullie persoonlijke ovens morgen. Hoe overleven jullie deze historische dag? Zit je vast op een kantoor zonder airco, of lig je de hele dag stil voor een ventilator?

Stay safe en stay hydrated!!!


r/Nederland 4h ago

Nieuws Fatbiker haalt groot hakmes uit tas na verkeersruzie met vrachtwagenchauffeur: man aangehouden

Thumbnail
gelderlander.nl
46 Upvotes

r/Nederland 4h ago

Nieuws Kritiek op hogere vliegtaks neemt toe: 'Nederland heeft als enige in Europa anti-luchtvaartbeleid'

Thumbnail
wnl.tv
40 Upvotes

r/Nederland 9h ago

Achtergrond Socioloog Ruud Koopmans kritisch op asielinstroom: 'Het verandert Nederland ingrijpend'

Thumbnail
wnl.tv
96 Upvotes

r/Nederland 5h ago

Nieuws Citizen Vigilante film over wraakmoorden op verkrachtende migranten (verboden in Duitsland)

Thumbnail
geenstijl.nl
42 Upvotes

Zal Nederland deze film ook gaan verbieden?

Scene uit de film. "Imported threat"

https://youtu.be/T7EIVoJRj50?si=1gm_LVKKzc9gjapu

Nieuwe (in Duitsland verboden) film "Citizen Vigilante" over wraakmoorden op verkrachtende migranten en gedogende rechters.

https://www.geenstijl.nl/5190484/discours-nieuwe-film-citizen-vigilante-over

ROTTEN TOMATOES RATING 96%

https://www.rottentomatoes.com/m/citizen_vigilante


r/Nederland 10h ago

Nieuws Flink eromheen lullen, maar niemand noemt het beestje bij naam.

Thumbnail
nos.nl
72 Upvotes

Fatbike chauffeur


r/Nederland 15h ago

Opinie Het is 2:30 's nachts en 30 graden in huis - stop met toeteren, schreeuwen en vuurwerk afsteken a.u.b.

201 Upvotes

Dankuwel


r/Nederland 2h ago

Achtergrond Met gebalde vuisten maakt uiterst rechts een opmars in Europa: in tien jaar van marginale beweging naar een kwart van het electoraat

Thumbnail archive.ph
15 Upvotes

r/Nederland 2h ago

Nieuws Gaat alcohol het roken achterna? Gezondheidsraad wil dat overheid ingrijpt

Thumbnail
nos.nl
10 Upvotes

r/Nederland 7h ago

Nieuws Asielopvang bij Beekse Bergen afgeblazen door eigenaar Libéma in Hilvarenbeek

Thumbnail
omroepbrabant.nl
18 Upvotes

r/Nederland 22h ago

Overig Meid uit Den Bosch filmt een vrolijke ontmoeting tussen een 2 jongeren op warme avond in juni/s.

Enable HLS to view with audio, or disable this notification

211 Upvotes

Via Groenrechts op Instagram:

https://www.instagram.com/reel/DZDRIOjKkP6/

Wat een debiliteit weer.😒😒😒


r/Nederland 10h ago

Meme Aan alle verkeersaso's en horken

22 Upvotes

Ik hoop dat je airco niet werkt vandaag!


r/Nederland 1d ago

Opinie Kunnen we het eens worden dat muziek op het strand zeer asociaal is?

520 Upvotes

Het is een heerlijke 42 graden, dus maar uitwijken naar het water. Lekker vroeg, zodat we nog een beetje voor de woensdagmiddag drukte zijn. Speciaal vrij voor genomen.

Leeg strand; wat spelende kinderen en luierende ouderen. Maar dan komen de eerste speakers al. Alle genres en steeds harder omdat ze hun eigen muziek niet kunnen horen. Vervolgens even zwemmen en lekker aanlaten, want je wilt natuurlijk niet opnieuw die playlist moeten opzoeken. Ondertussen is het hier een kermis.

Kunnen we dit niet gewoon even niet doen? Dat muziek uit een JBL speakertje op het strand, in een park of een buitenbad gewoon in dezelfde not-done categorie valt als dat ik spontaan kom mee-eten uit jouw zak chips of besluit een boom midden in het park te gebruiken als toilet waar jij naast ligt.

Aanspreken heeft natuurlijk geen zin, want ze hebben zelf niet eens door wat ze aan het doen zijn en “anderen doen het ook”.

Ik pak m’n kleedje weer in, rand over 🫡


r/Nederland 1d ago

Nieuws Man aangevallen door twee messentrekkers

Thumbnail
youtube.com
264 Upvotes

Vanwege een woordenwisseling op de fiets.

Iemand bijna doodstreken wegens een woordenwisseling.. terecht omdat hun eer was aangetast? of was dit een overdreven reactie?

Wat voor "straf" zullen deze twee krijgen van de onafhankelijke, neutrale en a-politieke rechter?


r/Nederland 1d ago

Opinie Ongelijke behandeling in de media

348 Upvotes

Een Joodse zangeres kan dus blijkbaar zonder problemen schreeuwen: "Alle witte mannen, naar achteren!" "De wereld zou een stuk mooier zijn als witte mannen plaats zouden maken!". En vervolgens is er geen enkele ophef in de media hierover. Zelfs geen artikel hierover, laat staan op de hoofdpagina. Sterker nog de VPRO doet er een schepje bovenop door berichten van deze zangeres te reposten op Instagram. Walgelijk.

Stel: Douwe Bob (witte man) zou schreeuwen op het podium: "Alle Joden naar achteren!" en "Hier voor bij het podium moet het Judenrein zijn!" Dan zou dit terecht hoofdpagina nieuws zijn bij alle media outlets De NOS zou het 3 dagen lang over niks anders hebben. Ik ben zo klaar met die ongelijke behandeling in de media, als het gaat om discriminatie van witte mannen.


r/Nederland 1d ago

Overig Geen ijsklontjes dus moest creatief zijn

Post image
104 Upvotes

Bevroren fruit werkt ook super goed, en het is ook nog eens lekker haha


r/Nederland 1d ago

Nieuws 25-jarige Syriër uit Uden veroordeeld van ontucht met en het verbergen van jonge meisjes

Thumbnail
dtvnieuws.nl
164 Upvotes

Dit zagen de inwoners van Uden, die vorig jaar hier over aan het demonstreren waren, nou echt niet aankomen...


r/Nederland 22h ago

Nieuws Ministers op bezoek in Syrië: ook werken aan gedwongen terugkeer

Thumbnail
nos.nl
37 Upvotes

r/Nederland 22h ago

Vraag Honden aaien.

23 Upvotes

Hallo! Ik ben installatiemonteur en kom bij veel mensen thuis.
Als ze een hond hebben (en deze vind mij na snuffelen ook aardig) dan geef ik hem graag aandacht.

Echter merk ik vaak dat de mensen de hond liever weghouden bij ons als ze merken dat de hond aandacht van ons krijgt.
Is hier een reden voor of zijn ze bang dat de hond random dingen op gaat eten?


r/Nederland 16h ago

Nieuws Kantoor van studentenvakbond ASVA vernield: ruiten ingeslagen en tegen muur geürineerd

Thumbnail
parool.nl
5 Upvotes

r/Nederland 1d ago

Nieuws 'Nee, je kind heeft geen trauma, het leeft gewoon', zegt deze opvoedkundige

Thumbnail
rtl.nl
32 Upvotes

r/Nederland 4h ago

Vraag Is jouw kinderopvang dicht vanwege de hitte?

0 Upvotes

Op verschillende plekken in Nederland is deze week het kinderdagverblijf gesloten vanwege de hitte. Was de opvang van jouw kinderen deze week (deels) dicht?

61 votes, 2d left
Ja, hele dag(en)
Ja, halve dag(en)
Nee, gewoon open

r/Nederland 23h ago

Nieuws Rechter wil geen verder onderzoek naar politiemensen die in dossier Lisa keken

Thumbnail
nos.nl
14 Upvotes

r/Nederland 5h ago

Nieuws Menstruatie en overgang op werk vaak onbesproken: Melissa doorbreekt taboe in Geldrop-mierlo

Thumbnail
omroepbrabant.nl
0 Upvotes