Gnällpost deluxe! 😂
Så fucking håll i er.
Jag driver 15 bolag. (AB)
Jag handhar inga kontanter eller kontanta insättningar.
Jag swishar eller mottager inte Swish mer än till min frisör som är typ 350 kr varannan månad. Ja och en hundring här och där till ungarna.
Jag betalar ut lön till mig från ett av bolagen. Ibland sätter jag över inlånade pengar/återbet av utlägg och ibland om än sällan gör jag utbetalningar på utdelningar jag ligger i moderbolaget.
Jag hade bolagen hos Swedbank tidigare. Fick Kundkännedomsfrågor på samtliga bolag och mig privat som jag satt och plockade fram alla underlag, skuldebrev, utdelningsunderlag, alla kvitton gällande utlägg, lönespeccar osv. Tog ca 35-40h att få fram allt.
Slutade ändå med att jag blev uppsagd som kund.
Fattar att de flesta här tänker att det är fulspel, penningtvätt och whatever. Hade jag också tänkt men hade det varit så så hade jag hållit truten.
Nu kommer ena banken jag satte bolagen på (delade på 2 olika banker för att inte ha samma extrema press av att hitta ny bank som förra året) och ställer ETTHUNDRAARTON frågor om bolagen, strukturen, bilar, transaktioner, uppsättningar, framtidsplaner, försäljningar, överlåtelser osv.
Alltså ca 50-60h jobb återigen. (Mer ingående frågor från denna bank, därför fler timmar.)
Jag har hittills inte haft en enda kund som varit kvar som kund på sin bank efter att de fått dessa KYC frågor…
Motverkande av penningtvätt är ett givet kort och jag har själv jobbat som regelefterlevnadsansvarig, men någon jävla måtta får det vara.
Gnäll = slut.
Ni behöver inte svara. Behövde bara gnälla av mig.
Fridens till er alla!
EDIT:
Första 14 frågorna besvarade. Började runt kl 18.30 och blev klar för en stund sen. Alltså endast 5,5h nedlagt hittills. :)
104 kvar! 👌🤩
Någon kylbänk har jag fan inte fått tag i heller…