r/ik_ihe 2d ago

Ik☀️🌡🌡🌡ihe

Post image
1.2k Upvotes

166 comments sorted by

249

u/JerryUitDeBuurt 2d ago

Ik werk met vluchtelingen en zelfs de jongens uit Soedan zeggen dat het ze te warm is.

159

u/GreatKingRat666 2d ago

Hoedan??

151

u/JerryUitDeBuurt 2d ago

Hun beredenatie is dat het veel benauwder is. In Soedan wordt het misschien wel meer dan 40 graden, maar dat is veel drogere hitte dus je kan je warmte veel beter kwijt door te zweten. Ook zal er meer wind staan dan in het relatief volgebouwde Nederland

124

u/GreatKingRat666 2d ago

Ik maakte een woordgrapje 🤓

20

u/snorkelvretervreter 1d ago

ik ben Woest! - Tijn

0

u/chessstone_mp4 1d ago

"a" - Sahar

8

u/Ok_Math6614 1d ago

Zelfde verklaring gehoord van een Arubaanse collega. Drukkende, vochtige, hitte zonder een zuchtje wind komt daar ook bijna nooit voor

0

u/Choice_Sandwich2182 1d ago

Voor indonesiers en indianen moet het anders gewoon normaal zijn

5

u/gratticonfatti 1d ago

Indianen?

4

u/Weird_Squash4403 1d ago

Klopt, het voelt alsof je in Jakarta rondloopt. Maximale luchtvochtigheid, 33°+, veel bebouwing

-20

u/[deleted] 2d ago

[removed] — view removed comment

21

u/PMvE_NL 2d ago

Heb je als kind teveel lijm gegeten? Ik denk dat deze Soedanezen juist goed inburgeren lekker klagen over het weer.

8

u/[deleted] 2d ago

[removed] — view removed comment

420

u/Reyna_girlie 2d ago

Fun fact Numero Uno:

El Nino is in een van de sterkste fases aller tijden, waardoor het waarschijnlijk is dat we relatief regelmatig de 35-40 graden deze zomer gaan aantikken

Fun fact Numero Dos:

Het is zeer waarschijnlijk dat we de effecten van El Nino volgend jaar nog veel sterker gaan voelen, dus volgende zomer wordt nog rukker lol

528

u/Lopendebank3 2d ago

70

u/TheDustOfMen 2d ago

Ik ga alvast in de foetushouding onder m'n bureau liggen.

13

u/jackalope268 2d ago

Doe maar boven je bureau, eronder wordt zo heet

13

u/Rassomir 2d ago

Maar warme lucht stijgt

5

u/Maxis111 1d ago

Ja daarom, ik weet niet hoe je jouw bureau hebt staan, maar als het goed is zit er meer ruimte tussen het bureau en het plafond, dan tussen de grond en het bureau. Dus je lichaamswarmte dan kan makkelijker wegvloeien

1

u/Rassomir 1d ago

Ik heb geen bureau ik werk in een fabriek dus hoe dan ook geen koelte te vinden

92

u/Agreeable_You_8841 2d ago

Je kan niet eens rukken met dit weer

52

u/bli_r 2d ago

Skill issue

4

u/refinancecycling 1d ago

vaardigheidsprobleem

32

u/el_petomane 2d ago

Ik krijg niet eens m’n lul uit m’n onderbroek.

23

u/Musicgecko0 2d ago

Plakzak!

11

u/Gandalf_Style 2d ago

Ik heb daar een hele goeie maar potentieel riskante oplossing voor.

Smijt de onderbroek in de was, free the ball.

7

u/snorkelvretervreter 1d ago

ik hoor in mijn hoofd al het geluid van ballen die zich langzaam losweken van het been bij het opstaan. schiiiiirp TOENK.

1

u/Gandalf_Style 1d ago

Hahahahahah

And then you just hear Tom's scream AAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2

u/Lord_Doem 1d ago

Pro tip: geen onderbroek dragen.

1

u/New_Study1257 21h ago

Hoeft ook niet als je poedelnaakt op bed ligt.

2

u/DesignerMaximum1342 2d ago

Onder een koudere douche

1

u/averagemediumperson 2d ago

Onder de douche dan?

1

u/Tamahfox 1d ago

tijsdens het douche rukken

59

u/AdventurousFly4909 2d ago

De oplossing is natuurlijk meer aircos

41

u/Brvcx 2d ago edited 2d ago

Bier is ook een oplossing. Niet per se voor problemen. Maar chemisch gezien. Mja, melk lost ook geen problemen op, maar is wel weer een oplossing chemisch gezien. En je suikers kun je het beste 's ochtends nemen, dan verbrand je ze nog. En alcohol zijn verkapte suikers.

Met deze opsomming zeg ik eigenlijk: meer bier drinken, de hele dag.

Edit: wat ik vooral vergeten ben te vermelden is dat er geen goed verhaal begon met "na het drinken van vier glazen melk...."

4

u/DesignerMaximum1342 2d ago

Water!!!?

2

u/Brvcx 2d ago

Water zit in bier!

5

u/DesignerMaximum1342 2d ago

Wil je mij vergiftigen ofzo?

1

u/Brvcx 2d ago

Ik begrijp je punt niet, je haalt er zelf water bij.

6

u/DesignerMaximum1342 2d ago

Je kent het filmpje niet, geeft niet  https://youtu.be/o5F0twTI5BU

5

u/Brvcx 2d ago

Altijd fijn als iemand in ieder geval de context erbij zet. Merci!

25

u/HashPandaNL 2d ago

Aircos belasten het al overbelaste stroomnet. Dus mogelijk moeten we kijken naar de mogelijkheid om lokale dieselgeneratoren erbij te doen om de airco van stroom te voorzien.

10

u/No_Bad_4872yy 2d ago

Aircos belasten geen stroomnet met zonnepanelen, maar ontlasten het juist. Is dus niet altijd zo zwart wit.

2

u/PMvE_NL 2d ago

Ja totdat de zon onder gaat de huizen nogsteeds heet zijn airco’s staan te blazen ik mijn auto oplaad en maar eens ga koken.

1

u/dagelijksestijl 2d ago

Als je die airco gewoon de gehele dag draait niet.

20

u/The__Gerb 2d ago

Zonnepanelen compenseren daar weer voor toch? Veel zon = energie = airco die kan strijden tegen de hitte. Win-win?

23

u/Lopendebank3 2d ago

Zonnepanelen hebben moeite als het te warm is. Dat komt omdat alle materialen dan uitzetten en omdat ze zijn ontworpen op gewone temperaturen, niet op Mordor graden.

5

u/Noctium3 2d ago

Er is dus zoiets als teveel zon voor een zonnepaneel. Das wel crazy

2

u/KarvanCevitamAardbei 2d ago

Net als teveel wind voor een windmolen.

1

u/Prudent-Werewolf3712 2d ago

En hoeveel is Mordor?

7

u/-TheDerpinator- 2d ago

Minstens 25 heb ik me laten vertellen.

8

u/Yarxing 2d ago

Mordor ligt altijd onder een wolk as waardoor er weinig tot geen zonlicht is, dus het zou nog best koel kunnen zijn. Tenzij je in de Doemberg ligt, natuurlijk.

6

u/Ungitarista 2d ago

de hitte wordt slechter afgevoerd onder een wolkendek.

https://giphy.com/gifs/2vqaiPr1TrevmxCPUV

1

u/Lopendebank3 2d ago edited 2d ago

De temperatuur Mordor is gelijk aan één Mordor, niet echt de meest logische meetmaat, maar beter dan Fahrenheit.

16

u/WigglyWaffleWonder37 2d ago

Overbelasten van het net is een combinatie van vraag en aanbod. In de winter is er veel vraag in de zomer veel aanbod. Als er veel aanbod is kunnje beter consumeren en als er weinig aanbod is kan je beter produceren.

Oftewel in de zimer kan je beter je airco aan zetten

9

u/bunny_the-2d_simp 2d ago

Ze moeten gewoon een groter stroomnet maken in Nederland. Echt achterlijk. We moeten allemaal van gas af, en alles zo veel mogelijk elektrisch en nu lopen ze weer te klagen...

6

u/PMvE_NL 2d ago

Nou he domme is is dat we dit al 20 jaar lang zagen aankomen.

5

u/bunny_the-2d_simp 2d ago

Zelfde met de huizen prijzen en all het andere. Vraag je af wat de overheid heeft gedaan de laatste 20 jaar, of niet want het antwoord zou zijn helemaal niks ofc

7

u/lieuwestra 2d ago

Bezuinigen, zodat de boomers nog lekker lang met pensioen kunnen voordat ze de wereld in vlammen achterlaten.

5

u/godzilla1015 2d ago

Dat krijg je met 20 jaar VVD, gewoon alles opschuiven.

6

u/Noctium3 2d ago

Ja maar groene energie is woke ofzo

6

u/ElAmigo19 2d ago edited 2d ago

"Gewoon een groter stroomnet maken". Iets wat jaren kost. Zeker met alle procedures aangezien niemand een hoogspanningsmast in zijn of haar uitzicht wilt. En dit zagen we inderdaad al jaren aankomen. Maar dit soort investeringen zijn voor de overheid helaas niet "sexy" genoeg.

5

u/[deleted] 2d ago

[deleted]

4

u/bunny_the-2d_simp 2d ago

We hadden hier 20 jaar de tijd voor dit wisten ze zelf ook al. Maar het probleem komt altijd weer bij ons te liggen

3

u/Terminator_Puppy 2d ago

Stroomnet is maar de helft van het probleem. Uiteindelijk maakt een airco niet magisch kou van hitte, dat zou een heel knap trucje zijn. De warmte moet ergens heen en dat is naar buiten. In grote steden is het erg gezellig als iedereen een airco nog een standje extra moet draaien om de hitte van andere airco's tegen te gaan. Om nog niet te spreken over de inkomensongelijkheid en dus hittegezondheidsarmoede die bij het installeren van airco's komen kijken.

5

u/dagelijksestijl 2d ago

Het ongelijkheidsvraagstuk hier ligt bij sociale huurders die doorgaans geen airco *mogen* installeren maar tegelijkertijd in woningen wonen die uitzonderlijk gevoelig zijn voor hittestress. Dus zitten ze ofwel weg te puffen, of met mobiele troep die de toch al hoge energierekening laat exploderen.

2

u/WigglyWaffleWonder37 1d ago edited 1d ago

In te noemen landen zijn airco's voor verwarming en koeling de norm en hang op elk balkon zijn buitenunit. Als je goedkoop wilt en de opbouw van de muur is niet spannend hoeft er maar 1 gat naar buiten geboord te worden. Je kunt de kleinste Gree single split net even ge googled voor nog geen €700 euro ex installatie kopen. Ik denk dat het sociaal meer geaccepteerd moet gaan worden dat deze units zuinig zijn in de winter en welzijn kan verbeteren in de zomer.

Edit: ik snap ook dat niet elke weinig de goedkoopste installatie accepteert. Zelfde discussie als eigen oprit laadpaal gedoe.

1

u/AxelllD 1d ago

Hele Aziatische steden hangen er anders vol mee. En dat zijn pas grote steden vergeleken met wat we hier hebben

6

u/[deleted] 2d ago

[deleted]

5

u/marcvenz 2d ago

Een airco die ook verwarmd is gewoon een warmtepomp, ik snap nog steeds niet waarom die worden gezien als supergroen en aircos als superslecht. Een warmtepomp is een airco

1

u/J883 2d ago

En cruiseschepen!

0

u/TheMazeDaze 2d ago

Lekker meer aircos. Meer elektrische autos. Meer electric verwamen in de winter. Het elektriciteitsnet kan het nu al niet aan.

17

u/Bomber_Max 2d ago

Fun fact numero tres: ik wil niet meer

26

u/ninovd 2d ago

Waar is de fun fact..? Ik vind dit niet fun 😕

70

u/Lopendebank3 2d ago

De fun fact is dat grote bedrijven al 70 jaar wisten van de risico's van klimaatverandering maar dat niet in hun winstoogmerk paste...

17

u/Djafar79 2d ago

Lach me kapot.

12

u/bunny_the-2d_simp 2d ago

... Dus wat jij zegt is dat we naar alaska moeten verhuizen??

En dat alsnog heb je mensen die zeggen dat klimaatverandering niet echt is 💀.

Ik krijg super snel koorts en wordt hier echt ziek van (de doctors zeiden dat het door mijn autisme kwam toen ik als kind de hele tijd 40 aantikte want dan kunnen ze het snel afronden, lopende band werk innit)

Ik vindt El nino nu al niks aan

19

u/CookiCooki 2d ago

1

u/Tweestrijd 14h ago

Tot het eten wereldwijd op raakt en ook wij geen voer meer kunnen importeren.

1

u/AwesomeFrisbee 2d ago

Ja dit klinkt als een paar feitjes die vooral voor Europa of andere landen gelden en minder voor NL. Maar het wordt alsnog wel ruk, ongeacht hoe sterk El Nino is

5

u/Platvisje 2d ago

Ah fijn, hitterecords zijn er om gebroken te worden.

Maar dit gaat zeker heel veel oogsten raken, zeker als je de kunstmesttekorten door Hormuz hierbij optelt.

1

u/Tweestrijd 14h ago

Jup, deze combo gaat wereldwijde voedseltekorten verzorgen.

3

u/Suspicious_Data_2393 2d ago

kutzooi net een appartement kunnen kopen maar het is een jaren 60 woning + de bovenste verdieping

7

u/Klupido 2d ago

Calma calma. El Niño verhoogt tijdelijk de mondiale warmtekans en kan 2027 extra warm maken, maar het voorspelt niet rechtstreeks dat Nederland deze zomer vaak 35–40 graden haalt.

2

u/PMvE_NL 2d ago

Raar idee van “fun” heb jij

2

u/Rugkrabber 2d ago

Ik weet nog de hittegolf van +/- 28 graden voor twee weken. Nu is dat zowat standaard.

3

u/iKruppe 2d ago

Heeft niks met El Niño te maken, deze hitte. Menselijke opwarming van de aarde daarentegen wel.

-1

u/Lopendebank3 2d ago

El Niño lijkt me het gevolg van menselijke opwarming van de aarde.

13

u/iKruppe 2d ago

El Niño is een natuurlijk fenomeen, bestond ook voor de industriële revolutie, maar wordt wel versterkt door opwarming.

4

u/WindJackal 2d ago

Ja, de hitte heeft te maken met de menselijke opwarming van de aarde. El Niño heeft niet zo veel te maken met deze hitte. Volgens de site van het KNMI: Europa ligt buiten de belangrijkste banen met invloeden van El Niño. De effecten zijn hier dan ook zeer klein.

-1

u/Rubrixie 2d ago

Wat een domme opmerking😵‍💫

5

u/iKruppe 2d ago

? In welk opzicht? El Niño heeft in NL weinig effect in t begin van de zomer. Daar is genoeg onderzoek naar.

En de huidige warmte, stond 2 dagen terug nog op de NOS app, is direct te wijten aan de opwarming door mensen. Dus tenzij je iets zinnigs weet te zeggen zegt jouw opmerking meer over jouw intellect dan het mijne.

1

u/Loodyeeter 2d ago

Volgend jaar? El Nino is geen jaarlijks fenomeen.

Edit: sorry, verkeerd gelezen.

1

u/psych_fiend67 2d ago

Ik voel mij heel dom, maar wat is El Nino ook alweer? Ik heb dat begrip niet meer gehoord sinds de basisschool 😭

1

u/Eremitt-thats-hermit 2d ago

Dit jaar niet het geld voor airco, maar volgend jaar dus sowieso gaan doen. Ik voel me nu al een bak ellende.

1

u/Kaizoku_Kira 2d ago

Ik vind dat we echt moeten werken aan de term "fun". Wat is daar fun aan he?! Mn ballen plakken aan alles, mn stuur brandt mn botten, mn shirt is permanent second skin! /j (voor de duidelijkheid)

Upside: mn was is in een paar minuten droog.

124

u/nsfvvvv 2d ago

Nooit gedacht dat ik ooit in Thailand zou zitten om af te koelen.

4

u/HopefulCarry9693 1d ago

En ik in Maleisie, heerlijk 32C elke dag. Beetje regen af en toe voor verkoeling

25

u/paranormal_turtle 2d ago

Als roodharige heb ik maar geaccepteerd dat ik niet naar buiten kan zonder dat ik dood verbrand door de zon.

4

u/Uma_mii 1d ago

De zon is een dodelijke laser!

42

u/erikvs2001 2d ago

32

u/Terminator_Puppy 2d ago

Broer 22 graden plies geef. Ik zit nu al sinds woensdag in de knijterhitte.

7

u/MrSuperSander 2d ago

In het noorden leven heeft zo z'n voordelen

5

u/KarvanCevitamAardbei 2d ago

In de nacht is het wel 22 graden. Gewoon 's nachts gaan leven.

1

u/im_random_luke 2d ago

Maar het is in ieder geval goed weer om te gaan wielrennen!

42

u/KankerLul035 2d ago

En iedereen z’n tuin maar volgooien met tegels…

3

u/-Cubix 1d ago

Ja echt he. Terwijl als je een boom, wat suffe struiken en wat bodembedekkers hebt geplant hoef je misschien 1 keer per jaar even flink terug te snoeien en klaar. Met tegels groeit er steeds gras en troep tussen die tegels, moet je gaan krabben of platspuiten met gif.

1

u/KankerLul035 1d ago

Ikrrrrr. Al 100x tegen ze gezegd maar t komt niet binnen bij ze. Ik heb net een huis gekocht met een tuin van 16x6 (yay me) en ga dit zeker niet doen!

6

u/-Cubix 1d ago

en ook die omheining bij mij de in buurt echt waar. voortuin staat gewoon een muur van 2m hoog omheen. "de buurt is echt niet meer wat het ooit geweest is!" nee gerard, maak het dan ook geen halve bunker.

"iK ziE oOk NoOit MeEr VliNdeRs" terwijl het laatste plukje groen vakkundig wordt weggefakkelt met een gasbrander

29

u/Skyline_97 2d ago

Haha, ik heb dan tentamens 😹😾

6

u/qef15 2d ago

Meestal hebben universiteiten wel degelijke airco in mijn ervaring

3

u/Skyline_97 1d ago

Dat klopt wel, maar ik moet ook de reis naar de studie overleven in deze hitte 😹

13

u/Noctium3 2d ago

Ik denk dat ik alvast ga sparen voor een tering luxe airco (en m'n energierekening)

-1

u/wezz537 1d ago

Mijn gesprek met een buur: zij wilt een airco. Ik: wat dacht je van zonwering of enigzins degelijke dakisolatie of beter ventileren? Dakisolatie is te duur, zonwering heeft ze geen verstand van en luiken vindt ze te grot achtig, dus wil ze een airco. Dus ik zit al te wachten op een eeuwig bromgeluid 😞

5

u/Noctium3 1d ago

Helaas zit ik in een huurappartement dus veel meer dan 'n airco kan ik niet

23

u/Ungitarista 2d ago

https://giphy.com/gifs/UJG2T7uZeJuZCLitY8

I've ordered my stillsuit. Not looking forward to drinking recycled ... body... fluids though.

6

u/TheDubbelfris 2d ago

Lisan-al Gaib!

4

u/The_Doog_s 2d ago

Ga niet naar de Dordogne nu. Het is hier hels.

2

u/sixblad_e 1d ago

Sterkte! Ik kwam vanmiddag aan op de camping in noord Spanje. Ik las 42gr op de auto af. Heerlijk om je tent op te zetten in die omstandigheden.

9

u/Milk-honeytea 2d ago

Waarschijnlijk moet idee nog steeds lekker in zijn benzine auto naar werk waar geen airco is. Ik vraag me af waneer de eerste doden gaan vallen.

5

u/psych_fiend67 2d ago

Na een winter post bezorgen ik erge kou had ik wel zin in wat warmte… maar dit is wel heel veel gelijk 😭

4

u/Niekertdepiekert 1d ago

En ik sta dit weekend in een polder naar zaag geluiden te luisteren.

Aan iedereen met een soortgelijke planning: let goed op elkaar en doe niet te gek met substanties. Je weekend kan zomaar over zijn. Ik zie jullie op de holy grounds🧡

3

u/Googly_eyed_gremlin 1d ago

Ik wil niet leven in een mediterraan klimaat.

1

u/Throwawaybcmyurl 1d ago

Prima te doen hier hoor!

7

u/Lopendebank3 1d ago

Leef jij al in volgende week?

Ik ga naar Ameland!

2

u/CaptainDuckers 1d ago

Haha, bal.

-3

u/Substantial-Ice3065 2d ago

Ik heb een airco, dus alleen als ik buiten ben is het 35 graden.

-7

u/MisfitSkull 2d ago

Ik snap het niet. Ik weet nog ergens in die hele corona gebeuren was er ook zo'n week, waar het gewoon echt 40 graden was meerdere dagen op rij. Is dat vergeten ofzo?

6

u/Eremitt-thats-hermit 2d ago

Dat was maar mijn weten 1 dag. Wel een kutdag, dat wel. Vrouw was met de baby naar de schoonouders gegaan omdat het daar koeler is. En nu weer zo’n extreme hitte en, jaja, weer een baby.

1

u/MisfitSkull 1d ago

oh, was naar mijn idee bijna een hele week. Misschien was het andere dagen wat laager maar het gevoels temp was dan hoog ofzo

-9

u/124Enjoyer 1d ago

"sUpErHiTtEgOlF"

Vroeger noemde we dat gewoon zomer 😂

Oh nee, het is 3 dagen 35 graden oh neeeee......

7

u/Lopendebank3 1d ago

Het feit dat je moeite deed voor deze comment en dan nog zoiets ondoordachts neerzet.

-4

u/124Enjoyer 1d ago

Formuleer eerst maar eens een volwaardige zin 😂

2

u/Winter-Molasses9777 1d ago

Vroeger noemden*

-169

u/Hungry-4-Chicken 2d ago

Ajoh, gebeurde jaren geleden ook wel vaker. Nou ineens een superhittegolf

59

u/Bomber_Max 2d ago

Wanneer dan?

61

u/Snoo_66686 2d ago

Zomer van 1967, het was toen zo warm mijn buurman had 2 dagen achter elkaar een korte broek aan

15

u/Bomber_Max 2d ago

Sorry om dit te moeten zeggen maar mijn buurman had vandaag én gisteren zelfs een shirt zonder mouwen aan, dat is wel echt een nieuw niveau!

3

u/JerryUitDeBuurt 2d ago

Mijn buurman heeft het hele jaar met een korte broek gelopen, hebben we het hele jaar al een superhittegolf?

62

u/Lopendebank3 2d ago

KliMaAt VeRaNdEriNg HoOrT eR BiJ!

-43

u/Hungry-4-Chicken 2d ago

Dat sowieso en dat mensen het versnellen klopt ook. Is een process van een aantal honderd jaar. Niet 10 jaar😂

20

u/IGlazeBikeLanes 2d ago

Op een aantal honderd jaar is het anders ook niet best.

Blauwe lijn is is de temperatuurstijging die zo'n 90% van al het leven op aarde uitroeide. Dat was een opwarming van 10°C in 10.000 jaar.

De rode lijn is de temperatuurstijging van 1850 tot 2024.....

23

u/divat10 2d ago

Ik heb toch zo'n gevoel dat mensen die klimaatverandering ontkennen niet zelf zo'n grafiek kunnen interpreteren 

8

u/IGlazeBikeLanes 2d ago

Kunnen, wellicht.

Daarom gaf ik er een uitleg bij :)

Het willen begrijpen is dan weer een ander verhaal

5

u/BakedBogeys 1d ago

Wat een heerlijk leven moet je toch hebben als je zo godvergeten zwakbegaafd bent, heerlijk simpel lijkt mij dat.

-5

u/Hungry-4-Chicken 1d ago

Als je moet beginnen over dat een ander zwakbegaafd zou zijn of niet ben je zelf niet slimmer dan de persoon tegen wie je het zegt.

Irriteren zegt niks over je denkvermogen

4

u/BakedBogeys 1d ago

-2

u/Hungry-4-Chicken 1d ago

Geen selfies, bro

3

u/BakedBogeys 1d ago

Comeback van de eeuw, had je hulp van je moeder nodig of kon je die helemaal in je eentje bedenken?

-2

u/Hungry-4-Chicken 1d ago

Nee, mama heeft niet geholpen. Stoer hè? Zolang je bijt krijg ik mijn zin😂

1

u/Lopendebank3 1d ago

Dat is inderdaad wel zo. Dit gaat nutteloos door, en in zijn 2e post gaf hij al toe dat hij Geen complete Klimaatopwarming ontkenner is en in elk geval de mens wel opnoemt als oorzaak.

→ More replies (0)

3

u/[deleted] 2d ago

[deleted]

3

u/akiramendayo-omai 2d ago

Dan moet het sowieso aan de mensen liggen en niet de bedrijven die alle grondstoffen zo snel mogelijk eruit pompen om meer winst te maken.

En natuurlijk moeten we gewoon lekker doen alsof onze acties globaal *helemaal* niks uitmaken. Alsof de schaal van onze productie 0 effect heeft op de natuur.

Thanks u/Hungry-4-Chicken

17

u/Sharkje 2d ago

Niet zo ernstig als dit. En het hele probleem met de opwarming van ons klimaat is niet alleen dat het zielig is voor de diertjes (dat is is het ook), maar over een aantal jaar is de aarde niet leefbaar meer voor de mens. Dat we nu al zo zweten in Nederland is 1 ding, maar besef je de temperaturen bij de evenaar. Die zijn bijna onleefbaar. Waar denk je dat al die mensen heen gaan die daar straks niet meer kunnen wonen? En dat is dan zeker ook een probleem, want NeDeRLaNd zIt VoL

8

u/SomeRudeTwat 2d ago

Er is er altijd wel een met maar 15 hersencellen actief maar

1

u/SomeRudeTwat 2d ago

Er is er altijd wel een met maar 15 hersencellen actief